حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

یکشنبه, ۲۶ فروردین , ۱۴۰۳ Sunday, 14 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
تلاوت قرآن زمان و مکان ندارد/ ضعف قرائت صحیح برطرف شود
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت: 18:29
  • شناسه : 10030
    بازدید 8
    0

    رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با بیان اینکه تلاوت قرآن زمان و مکان ندارد، اظهار کرد: مردم در ایام ماه مبارک رمضان خود را مکلف می‌دانند حتماً یک جزء از قرآن را بصورت روزانه تلاوت کنند، این عمل بسیار پسندیده است اگر ادامه پیدا کند، ولی اکثر مردم پس از اتمام این ماه مبارک ارتباطشان با […]

    پ
    پ

    رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با بیان اینکه تلاوت قرآن زمان و مکان ندارد، اظهار کرد: مردم در ایام ماه مبارک رمضان خود را مکلف می‌دانند حتماً یک جزء از قرآن را بصورت روزانه تلاوت کنند، این عمل بسیار پسندیده است اگر ادامه پیدا کند، ولی اکثر مردم پس از اتمام این ماه مبارک ارتباطشان با این مصحف شریف قطع می‌شود.
    مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم کشور در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، در پاسخ به این فرضیه که در ارزیابی میدانی از مردم، تنها ۲ درصد آنان قادر به تلاوت صحیح قرآن هستند و برای ۹۸ درصد دیگر چه می‌توان کرد؟ گفت: امروز درصد بسیار بالایی از مردم کشور باسواد هستند و طبیعی است که افراد باسواد باید بتوانند قرآن را به درستی روخوانی کنند اما اینکه چرا قادر نیستند، به عدم مؤانست مستمر عموم مردم با قرآن باز می‌گردد و همین عامل باعث می‌شود خواندن قرآن برای آنان سخت باشد.

    تلاوت قرآن زمان و مکان ندارد
    وی با بیان اینکه تلاوت قرآن زمان و مکان ندارد، اظهار کرد: مردم در ایام ماه مبارک رمضان خود را مکلف می‌دانند حتماً یک جزء از قرآن را بصورت روزانه تلاوت کنند، این عمل بسیار پسندیده است اگر ادامه پیدا کند، ولی اکثر مردم پس از اتمام این ماه مبارک ارتباطشان با این مصحف شریف قطع می‌شود؛ لذا باید کاری کرد مردم رابطه مستمر با قرآن داشته باشند و حداقل روزی یک حزب قرآن تلاوت کنند.

    قره‌شیخلو با بیان اینکه تمام معصومین(ع)، مراجع و … هر روز تلاوت قرآن داشته و این امر را ترک نمی‌کنند، تصریح کرد: اگر این فرهنگ در جامعه جاری شود ضعف قرائت صحیح قرآن هم برطرف می‌شود، مردم حروف و حرکات را می‌شناسند و ممکن است بارها کلاس قرآن نیز رفته باشند که اگر به تلاوت مستمر ادامه دهند قطعاً همین روخوانی‌ها به فهم معانی آیات منتج می‌شود.

    جامعه موفق قرآنی
    وی تشریح کرد: آمار ارائه شده مبنی بر اینکه تنها ۲ درصد مردم قادرند قرآن را به درستی تلاوت کنند اشتباه است و آمار صحیح ۱۲ درصد است که این ۱۲ درصد نیز فقط مختص به شهروندان تهرانی است که اگر این موضوع در سطح ملی ارزیابی شود قطعاً آمار افراد قادر به تلاوت صحیح قرآن، افزایش چشمگیری خواهد داشت.

    قره‌شیخلو در خصوص رمز موفقیت در حوزه مؤانست هرچه بیشتر مردم با قرآن گفت: باید کاری کنیم مردم انس با قرآن را به صورت روزانه در زندگی فردی و اجتماعی تعریف کنند، اگر مردم سهم خود را به درستی ادا کنند و وظیفه خود را صحیح انجام دهند، می‌توان انتظار داشت جامعه موفق قرآنی داشته باشیم.

    وی ادامه داد: مسئولان و مردم برای ترویج فرهنگ قرآن پابکار باشند، برای توسعه فرهنگ قرآن باید همه بسیج شویم، باید مدل‌های درست اجرا شده در استان‌های دیگر در بخش‌های مختلف الگو قرار گیرد، خوشبختانه خیرین در حوزه ساخت و تجیهز دارالقرآن‌ها خوب ظاهر شدند که اگر همگی همت کنیم قطعاً اهداف محقق می‌شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.