حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
تبریک نخست وزیر انگلیس به مسلمانان جهان
  • ۲۶ تیر ۱۳۹۴ ساعت: 15:24
  • شناسه : 3863
    بازدید 8
    1

    دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس روز جمعه در پیامی تلویزیونی، به مناسبت عید سعید فطر، ضمن گرامیداشت یاد قربانیان حملات تروریستی اخیر در تونس و کویت، این عید را به همه مسلمانان جهان تبریک گفت. به گزارش ایرنا، کامرون در این پیام عنوان کرد: در ماه رمضان ، ما شاهد بهترین ارزش های مسلمانان انگلیس […]

    پ
    پ

    دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس روز جمعه در پیامی تلویزیونی، به مناسبت عید سعید فطر، ضمن گرامیداشت یاد قربانیان حملات تروریستی اخیر در تونس و کویت، این عید را به همه مسلمانان جهان تبریک گفت.

    به گزارش ایرنا، کامرون در این پیام عنوان کرد: در ماه رمضان ، ما شاهد بهترین ارزش های مسلمانان انگلیس و جمع آوری هزاران پوند (زکات) برای نیازمندان بودیم. ما همچنین شاهد روح جمعی از طریق ابتکار برگزاری مراسم ضیافت افطار (افطار بزرگ ) با حضور همه مؤمنین و از همه مذاهب و حتی بدون مذهب ها ، از اسکاتلند گرفته تا بیرمنگام و تایمز لندن بودیم . این مراسم افطار حتی در کنیسه ها، کلیساها ، مراکز اجتماعی ، خانه ها و حتی در درون چادرها برگزار شد.

    وی افزود: شماری از مراسم افطار در انگلیس به مناسبت بزرگداشت سالگرد قتل عام ‘سربرنیتسا ‘ در ۲۰ سال پیش که در جریان آن ۸ هزار مرد و پسربچه قتل عام شدند، برگزار شد. در حال حاضر انگلیس دارای بزرگ ترین جامعه بوسنیایی در خارج از بوسنی است. ما وعده دادیم که از قساوت های صورت گرفته در جریان این واقعه برای آینده درس بگیریم.

    کامرون با اشاره به دشوار بودن گرفتن روزه با توجه به طولانی و گرم بودن روزها در این ایام از سال، افزود: اما ما در مورد شرایط زندگی سایر مردم در سراسر جهان، برای کسانی که هم اینک در عراق و سوریه و دارای خانواده ای شبیه ما هستند، و هم اینک به دلیل گروه داعش دچار رنج شده اند، فکر می کنیم.

    وی افزود: ما همچنین در مورد همه قربانیان تروریسم در این دوره زمانی، به خانواده هایی که در خانه شان در کوبانی سوریه مورد هجوم قرار گرفتند تا نمازگزارانی که در هنگام دعا در کویت کشته شدند و گردشگرانی که در سواحل تونس به قتل رسیدند، اندیشه می کنیم. من می دانم که مساجد سراسر انگلیس در جریان مراسم نماز جمعه، یاد این قربانیان را گرامی داشتند.

    نخست وزیر انگلیس افزود: این تروریسم تنها قربانیان و اسلام را موردحمله قرار نداده است، آن، یک حمله علیه همه ماها و شیوه زندگی ما است و باید آن را شکست دهیم.

    وی با تبریک فرارسیدن عید سعید فطر و بیان بهترین آرزوها برای مسلمانان گفت : اجازه دهید در این زمان، در مورد انگلیس و جهانی بهتر که باید با کمک یکدیگر آن را بسازیم، فکر کنیم.

    ‘فیلیپ هاموند’ وزیر خارجه انگلیس نیز با تبریک عید سعید فطر به مسلمانان انگلیس و سراسر جهان، گفت: در این ماه مبارک رمضان به جای صلح ، در بسیاری از جاها شاهد تراژدی و خشونت بودیم .

    وی افزود: بیاییم در مورد کسانی که در این درگیری ها در این دوره زمانی گرفتار شدند، فکر کرده و برایشان دعا کنیم.

    بر اساس اعلام مراکز اسلامی انگلیس، روز شنبه در این کشور عید سعید فطر است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.