حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3660 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
بین الطلوعین؛ بهترین زمان برای مطالعه/ استفاده از هفت بادام درختی و دمنوش زعفران در ایام امتحاناتی ماه رمضان
  • ۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت: 0:12
  • شناسه : 4171
    بازدید 3
    1

     محقق طب سنتی گفت: دانشجویان در ایام امتحانات باید از لحاظ تغذیه‌ای دارای یک برنامه منظم و ویژه باشند و بین الطلوعین بهترین زمان برای مطالعه است. میلاد وحیدی، محقق طب سنتی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو، در خصوص توصیه‌های پزشکی به دانشجویان در ایام امتحانات گفت: دانشجویان در ایام امتحانات باید از لحاظ تغذیه‌ای […]

    پ
    پ

     محقق طب سنتی گفت: دانشجویان در ایام امتحانات باید از لحاظ تغذیه‌ای دارای یک برنامه منظم و ویژه باشند و بین الطلوعین بهترین زمان برای مطالعه است.
    میلاد وحیدی، محقق طب سنتی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو، در خصوص توصیه‌های پزشکی به دانشجویان در ایام امتحانات گفت: دانشجویان در ایام امتحانات باید از لحاظ تغذیه‌ای دارای یک برنامه منظم و ویژه باشند؛ وعده صبحانه چیزی است که به هیچ عنوان نباید ترک شود و مکمل‌های غذایی و انرژی زا همچون شیره انگور، ارده و زرده خام تخم مرغ در این وعده گنجانده شود.

    وی ادامه داد: دانشجویان می‌توانند در این ایام برای تقویت بیشتر حافظه خود، روزی ۲۱ مویز بدون هسته که اصطلاحا در روایات به مویز منقی یاد شده، استفاده کنند. همچنین می‌توانند از کندر چه به صورت عرقیجات به اندازه نصف فنجان هر صبح یا به صورت پودر شده با عسل بخورند.

    محقق طب سنتی یکی دیگر از عوامل بسیار مهم در موفقیت دانشجویان در ایام امتحانات را خواب کافی همراه با آرامش عنوان کرد و گفت: داشتن یک خواب سبک و آرامبخش می‌تواند در تقویت حافظه آنها موثر باشد. همچنین دوری از تشویش ذهن، استرس و اضطراب می‌تواند به آرامش آنها کمک کند.

    دیر شام خوردن موجب اختلال در مغز، هاضمه و ضعف بینایی می‌شود

    وحیدی در پاسخ به این سوال که دانشجویان وعده شام خود را در شب هایی که فردای آن امتحان و یا حتی کنکور دارند چگونه باید مصرف کنند، خاطرنشان کرد: وعده شام هر چه سبک تر باشد، بهتر است و دانشجویان سعی کنند شام را در ساعات اولیه شب صرف کنند. خیلی از بیماری‌های ما امروزه از شام آخر شب نشات می‌گیرد؛ وقتی کسی ساعت ۱۰ شب شام می‌خورد و نیم ساعت بعد از آن به رختخواب می‌رود، مغز و هاضمه خود را دچار اختلال می‌کند؛ حتی این مورد در ضعف بینایی نیز تاثیر خود را خواهد گذاشت.

    وی در خصوص اینکه دانشجویان با توجه به تقارن ایام امتحانات و ایام ماه مبارک رمضان باید برنامه سالم غذایی برای خود تنظیم کنند، تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان برای اینکه سیستم بدن ضعیف نشود می‌توانند روزی هفت عدد بادام درختی را بین وعده افطار، شام و یا سحر خود بگنجانند. همچنین دانشجویان عزیز می توانند به جای چای در وعده سحر خود از دم کرده زعفران استفاده کنند که بسیار نشاط بخش و فرح بخش است.

    بعد از سحری بهترین زمان برای مطالعه

    محقق طب سنتی یکی دیگر از توصیه‌های تاثیرگذار در ارتقای کیفیت فصل امتحانات برای دانشجویان را مطالعه آنها بعد از سحر عنوان کرد و گفت: یکی از نکته‌هایی که من از استاد خود به یادگار دارم این است که بعد از سحری بیشترین زمانی که شخص می‌تواند خوب مطالب را حفظ و به حافظه بسپارد، بین الطلوعین است. از دیدگاه طب سنتی بیداری بین الطلوعین یا بلغم از حافظه، مغز و قوای ایمنی بدن مراقبت می‌کند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.