حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
بیانیه مجمع جهانی صلح اسلامی در آستانه روز جهانی قدس
  • ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت: 17:43
  • شناسه : 8757
    بازدید 11
    1

    وعده الهی در نابودی ظلم و ستم، خلل ناپذیر و حقیقت است و دور نیست زمانی که به مدد خداوند، اتحاد، مقاومت و تلاش ملل مظلوم، سایۀ ظلم و بی عدالتی از جهان محو گردد. به گزارش مهر،  متن بیانیه مجمع جهانی صلح اسلامی که به مناسبت روز جهانی قدس منتشر شده است، بدین شدح […]

    پ
    پ

    وعده الهی در نابودی ظلم و ستم، خلل ناپذیر و حقیقت است و دور نیست زمانی که به مدد خداوند، اتحاد، مقاومت و تلاش ملل مظلوم، سایۀ ظلم و بی عدالتی از جهان محو گردد.

    به گزارش مهر،  متن بیانیه مجمع جهانی صلح اسلامی که به مناسبت روز جهانی قدس منتشر شده است، بدین شدح است:

    بیش از نیم قرن از یک تجربه تلخ در حیات جامعۀ بین‌المللی می­ گذرد. در این مدت صدای عدالت خواهی و ظلم ستیزی جمعی از مسلمانان در سرزمین مقدس فلسطین، همواره منادیان حقوق بشر و آزادی خواهان جهان را مخاطب قرار داده است. اما واقعیت های روابط بین الملل و اقدامات سازمان های بین المللی در این مدت طولانی نشان داد که روح آزادیخواهی و عدالت طلبی در جهان هنوز نتوانسته عرصه را بر جنگ خواهان و استعمارگران تنگ کند.

    مجمع جهانی صلح اسلامی که با گفتمان «صلح عادلانه» و با همراهی جمع گسترده‌ای از نخبگان انقلاب اسلامی و آزادی خواهان جهان در راستای آرمان های بزرگی چون، صلح، عدالت، امنیت و حفظ کرامت انسانی مشغول به فعالیت است و همواره بی عدالتی ها و نقض صلح و کرامت انسان‌ها در گوشه و کنار عالم را به سازمان های بین المللی یادآور می‌شود، این بار و در سالروز حمایت از مردم مظلوم و مسلمان فلسطین اعلام می­‌دارد:  ملت فلسطین، قربانی مستمر تجاوزگری و سیطره هژمون جهانی شده است و ضمن هشدار پیامدهای این فجایع بر صلح، عدالت و امنیت بشری، از تمام آزادی خواهان و سازمان های بین المللی درخواست می کند به اوضاع اسف بار این روزها در سرزمین فلسطین و به ویژه نوار غزه توجه ویژه ای داشته باشند.

    این مجمع معتقد است؛ امروزه جهان شاهد فجیع ترین اقدامات ضدبشری از سوی نظام سلطه (آمریکا، رژیم صیهونیستی و ….) در نقاط مختلف از جمله در فلسطین است. امروز در نوار غزه مردم غیرنظامی و بیگناه از حقوق اولیه خود برای حیات و دسترسی به امکانات اولیه زندگی محروم اند و از دسترسی به کاروان های امدادی منع می شوند. دولت امریکا با انتقال غیرقانونی سفارت خود به بیت المقدس نیز، زمینه های درگیری در این منطقه بحران زده را بحرانی تر کرده است. جنایات جنگی صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی و به ویژه نوار غزه شدت گرفته است و همه این اقدامات بدون حمایت نظام سلطه غیرممکن است.

    از این رو؛ با توجه به حوادث مختلف منطقه ­ای و جهان اسلام از جمله اقدام غیرقانونی امریکا در انتقال سفارت خود به بیت المقدس و اهتمام  به نابودی هویت اسلامی فلسطین و همچنین سرکوب گستردۀ فلسطینیان در تظاهرات معروف به روز بازگشت و محاصره همه جانبه نوار غزه، مجمع جهانی صلح اسلامی اعلام می­کند: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که با درایت و هوشمندی بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸، روز جهانی قدس نامیده شده، نماد وحدت مسلمانان و دفاع از اسلام و مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین به ویژه نوار غزه است و از همگان برای حضور در این رخداد عظیم بین المللی دعوت به عمل می آورد.

    مجمع جهانی صلح اسلامی از همگان می‌خواهد، ضمن احترام به فرهنگ ها، ارزش ها و ادیان الهی و تلاش برای پیگیری صلح عادلانه و حفظ کرامت انسانی در همه نقاط جهان، اقدام دولت امریکا در انتقال غیرقانونی سفارت به بیت المقدس را محکوم کنند و دولت آمریکا را مجبور کنند که از پشتیبانی اقدامات غیرانسانی و ترور غیرنظامیان در فلسطین و جاهای دیگر بپرهیزد و در مقابل ساز و کارهای بین المللی که جهت صیانت از حقوق ملت های تحت ستم فعالیت می کنند، دست انداز ایجاد نکند.

    بدون تردید وعده الهی در نابودی ظلم و ستم، خلل ناپذیر و حقیقت است و دور نیست زمانی که به مدد خداوند، اتحاد، مقاومت و تلاش ملل مظلوم، سایۀ ظلم و بی عدالتی از جهان محو گردد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.