حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس
  • ۱۸ تیر ۱۳۹۴ ساعت: 23:13
  • شناسه : 3439
    بازدید 8
    1

    راهپیمایی روز جهانی قدس از ساعت ۱۰ صبح امروز جمعه در تهران و سایر شهرهای ایران شروع شد و این مراسم در حال برگزاری است. به گزارش عصر ایران، در این راهپیمایی شمار زیادی از مردم با سر دادن شعارهایی و در دست گرفتن نوشته هایی خواستار پایان اشغال فلسطین توسط اسرائیل شدند. روز جهانی […]

    پ
    پ

    راهپیمایی روز جهانی قدس از ساعت ۱۰ صبح امروز جمعه در تهران و سایر شهرهای ایران شروع شد و این مراسم در حال برگزاری است.

    به گزارش عصر ایران، در این راهپیمایی شمار زیادی از مردم با سر دادن شعارهایی و در دست گرفتن نوشته هایی خواستار پایان اشغال فلسطین توسط اسرائیل شدند.

    روز جهانی قدس معمولا در آخرین جمعه ماه رمضان برگزار می شود.

    امام خمینی در سال ۱۳۵۸ آخرین جمعه ماه رمضان هر سال را به عنوان روز جهانی قدس اعلام کردند و خواستار حمایت مسلمانان جهان از مردم فلسطین شدند.

    قدس نام شهری است که دو مسجد مهم الاقصی (قبله نخست مسلمانان) و قبه الصخره در آن قرار دارد. این شهر هم اکنون در اشغال نظامی اسرائیل قرار دارد.

    برگزاری راهپیمایی روز قدس در دیگر کشورها

     یمنی ها روز جهانی قدس را گرامی می دارند

    کمیته گرامیداشت روز جهانی قدس در یمن ، مردم این کشور را به حضور فعال و گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس در عصر امروز جمعه در خیابان فرودگاه صنعا فراخواند.

    به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی یمنی پرس، کمیته مزبور با صدور بیانیه ای اعلام کرد: به رغم زخم عمیق برجا مانده از بیش از صد روز تجاوزگری و کشتار ملت مظلوم یمن توسط ائتلاف آمریکا ، رژیم سعودی و رژیم صهیونیستی، یمنی ها از میان ویرانه ها با گرامیداشت روز جهانی قدس نقطه اوج ایستادگی خود را به نمایش می گذارند.

    در این بیانیه خاطرنشان شده است: ملت یمن با حضور خود تاکید خواهند کرد که درد و رنج و امید و سرنوشت آنها با مساله فلسطین یکی است.

    در بیانیه این کمیته با اعلام اینکه روز قدس یک روز جهانی بوده و فقط مختص بیت المقدس نیست بلکه روز رویارویی مستضعفان با مستکبران و روز بیداری ملت ها است ، خاطرنشان شده است: در روز جهانی قدس موضوع فلسطین در اذهان ملت های جهان رسوخ و استحکام بیشتری می یابد و جهاد با رژیم اشغالگر قدس در دل مسلمانان جان تازه ای می یابد.

    از سوی دیگر اتحادیه علمای یمن نیز از روحانیون و آزادگان جهان خواست تا صفوف خود را همچون دژ نفوذناپذیر برای یاری قدس شریف به هم فشرده سازد زیرا آزادسازی بیت المقدس به مثابه آزادی جهان اسلام و عرب بشمار می رود.

    اتحادیه علمای یمن با صدور بیانیه ای ضمن اعلام این مطلب از تمامی مردم در استانهای مختلف یمن و به ویژه صنعا پایتخت خواست تا راهپیمایی های گسترده برگزار کنند و روز جهانی قدس را به عنوان یک وظیفه دینی ، انسانی و سیاسی گرامی بدارند و این پیام را به رژیم صهیونیستی بدهند که امت مسلمان عزم خود را برای بازپس گیری فلسطین و بیت المقدس اشغالی از چنگال صهیونیست ها جزم کرده است.

     راهپیمایی روز جهانی قدس در کابل

    راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور اقشار مختلف مردم، به ویژه دانشجویان و روحانیون و شخصیت های علمی و فرهنگی، استادان دانشگاه در کابل پایتخت افغانستان آغاز شد.

    به گزارش ایرنا، هزاران تن از روزه داران افغانستان از سه مسیر دانشگاه کابل در شرق، شهید مزاری در غرب و باغ بالا در شمال به سمت کوته سنگی نقطه ای در غرب کابل به حرکت درآمدند.

    راهپیمایان با مشت های گره کرده و شعارهای کوبنده در کابل ، عمق نفرت و انزجار خود را از جنایت های رژیم غاصب اسراییل به نمایش گذاشتند و با مسلمانان مظلوم و بی دفاع فلسطین به عنوان محور مقاومت جهان اسلام ابراز همدردی کردند.

    راهپیمایان با شعار «مرگ بر اسرائیل»، «فلسطین، فلسطین، حمایتت می کنیم» و «روز جهانی قدس ـ یوم الله یوم الله» درحال حرکت هستند.

    مسلمانان جهان در کشورهای مختلف از جمله افغانستان هر سال در روز جهانی قدس – آخرین جمعه ماه مبارک رمضان – برای همبستگی با مردم فلسطین و محکومیت اشغالگران اسراییلی به راهپیمایی می پردازند.

    فراخوان عمومی در شهرهای مختلف ترکیه برای شرکت در مراسم روز قدس

    نهادهای مدنی در شهرهای مختلف ترکیه با انجام فراخوان عمومی مسلمانان این کشور را به شرکت در مراسم روز جهانی قدس فرا خواندند.

    به گزارش روز جمعه ایرنا از آنکارا، فراخوانهای عمومی در شهرهای ترابوزان، آکسارای، ایغدیر، آدانا، دیاربکر برای انجام مراسم روز جهانی قدس در بعد از انجام نماز جمعه در این شهرها انجام شده است.

    در شهرهای مختلف ترکیه تشکلهای مردمی عهده دار انجام مراسم های روز جهانی قدس در بعد از نماز جمعه در سطح ترکیه شده اند.

    برخی انجمنهای مدنی ترکیه همانند انجمن حقوق بشر مظلوم نیز مردم این کشور را به انجام مراسم ویژه روز جهانی قدس فراخوانده است.

    مردم دمشق درروز جهانی قدس راهپیمایی کردند    

    مردم دمشق پایتخت سوریه در روز جهانی قدس راهپیمایی گسترده ای برگزار کردند.

    به گزارش خبرگزاری صداوسیما شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، شرکت کنندگان در راهپیمایی دمشق بر همبستگی خود با ملت فلسطین در برابر اشغالگران تاکید کردند. راهپیمایان همچنین بر لزوم حمایت از مقاومت در برابر اسرائیل تاکید کردند.

    احمد جبریل دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین فرماندهی کل، در بین شرکت کنندگان در راهپیمایی روز قدس در دمشق سخنرانی کرد.

    یک شهروند سوری گفت: «هر چه هم که طول بکشد بیت المقدس آزاد خواهد شد.»

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.