حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
برای بیان «احکام دینی» در مساجد تلاش می کنیم
  • ۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت: 1:01
  • شناسه : 4118
    بازدید 7
    1

    معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد، از برگزاری دوره های «روش بیان احکام» و «درسنامه احکام» در برخی از مساجد خبر داد. حجت الاسلام سعید کرمی، با اشاره به برگزاری دوره های روش «بیان احکام» در مساجد به خبرنگار مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، گفت: مرکز رسیدگی به امور مساجد […]

    پ
    پ

    معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد، از برگزاری دوره های «روش بیان احکام» و «درسنامه احکام» در برخی از مساجد خبر داد.
    حجت الاسلام سعید کرمی، با اشاره به برگزاری دوره های روش «بیان احکام» در مساجد به خبرنگار مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، گفت: مرکز رسیدگی به امور مساجد همان گونه که با برگزاری دوره های آموزش «قرآن»، «نهج البلاغه» و « صحیفه سجادیه» تلاش می کند تا آموزه های نمازگزاران را در این موضوعات افزایش دهد، برای ارتقای سطح دانستنی های آنان در زمینه احکام دینی هم تلاش می کند.

    وی ادامه داد: در همین راستا بسته محتوایی تحت عنوان «درسنامه احکام» برای ائمه جماعات مساجد تهران تهیه شده تا بر اساس مسایل مورد نیاز روزمره نمازگزاران مباحث مربوط به احکام شرعی را برای آنان بیان کنند.

    معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد، گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان، چند دوره کلاس «روش بیان احکام» ویژه ائمه جماعات نیز برگزار می شود، تا در طول هفته برای یکبار احکام مورد نیاز نمازگزاران بیان شوند.

    کرمی با اشاره به اینکه همزمان با ماه مبارک رمضان امسال، ویژه برنامه‌هایی در مساجد کشور برگزار می شود، افزود: مهمترین ترین این برنامه ها «جزء خوانی قرآن کریم»، ‌»جلسات تفسیر» و همچنین برگزاری محافل «انس با قرآن» با حضور قاریان بین المللی است.

    وی با بیان اینکه مساجد مهم‌ترین پایگاه‌های فرهنگ‌سازی هستند که نقش مؤثری در گسترش فعالیت‌های قرآنی دارند، گفت: در حدیثی آمده است «انّما نُصِبَتِ المَساجِدُ لِلقُرآن؛ مساجد را برای قرآن بنا کرده‌اند» از این رو فلسفه ساخت مساجد ترویج فرهنگ قرآنی است اما متأسفانه با وجود گسترش امور قرآنی در مساجد با جایگاه ایده‌آل فاصله داریم به همین جهت باید اهمیت این حدیث را تبیین کرده و برنامه‌های قرآنی در مساجد را گسترش دهیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.