حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3574 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 141×
اپلیکیشن های ماه مبارک رمضان برای اندروید، آی او اس و ویندوزموبایل
  • ۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت: 4:23
  • شناسه : 6804
    بازدید 27
    0

    در این مقاله قصد داریم به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اپلیکیشن‌های رایگان با موضوع قرآن، مناجات، اوقات شرعی و اذان را برای اندروید، آی‌اواس و ویندوزموبایل معرفی کنیم. به رسم هر سال، امسال نیز به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان چند اپلیکیشن کاربردی و البته «رایگان» را به شما معرفی خواهیم کرد تا […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    در این مقاله قصد داریم به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اپلیکیشن‌های رایگان با موضوع قرآن، مناجات، اوقات شرعی و اذان را برای اندروید، آی‌اواس و ویندوزموبایل معرفی کنیم.
    به رسم هر سال، امسال نیز به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان چند اپلیکیشن کاربردی و البته «رایگان» را به شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید مواردی همچون قرآن صوتی، تقویم فارسی، اوقات شرعی، اذان‌ گو و ذکر شمار را همیشه و همه‌جا به‌صورت رایگان در جیب خود همراه داشته باشید.

     

    اندروید (۱): ادعیه رمضان، اوقات شرعی، اذان‌ گو، ذکر شمار

    ربنا (ویژه رمضان) اپلیکیشنی برای اندروید است که با دارا بودن بخش‌ها و ابزارک‌های مهم، یک اپلیکیشن همه‌فن‌حریف برای ماه رمضان به وجود آورده است. در اولین ورود به برنامه و در بالای صفحه، شاهد تاریخ دقیق شمسی، میلادی و قمری و همچنین ساعت دقیق اذان بعدی در روز جاری خواهید بود. اگر به دنبال جزئیات بیشتری مانند زمان اذان‌های بعدی، طلوع و غروب خورشید، نیمه‌شب شرعی و‌‌… هستید، می‌توانید به اولین گزینه در لیست امکانات برنامه یعنی «اوقات شرعی» مراجعه کنید. در صورت تمایل می‌توانید در تنظیمات برنامه گزینه‌های مربوط به پخش اذان صبح، ظهر و مغرب را نیز روشن کنید تا در زمان اذان، علاوه بر آنکه توسط این برنامه از این موضوع باخبر می‌شوید، بانگ اذان را نیز در گوشی موبایل خود بشنوید.

    ماه مبارک رمضان دارای ادعیه‌ی مختلفی است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها دعاهای روزانه‌ی ماه رمضان است. در بخش «ادعیه» دعای ۳۰ روز ماه رمضان به تفکیک روز و با تیترهایی همچون «دعای روز اول» تعبیه شده است که می‌توانید آن‌ها را مطالعه کنید. همچنین ترجمه‌ی فارسی و قرائت صوتی هر دعا در برنامه وجود دارد. اگر به دنبال دعاهای دیگری همچون دعای ربنا، دعای شهر رمضان، افطار، سحر، توسل و‌‌… هستید، به گزینه سوم یعنی «سایر دعاها» مراجعه کنید. اگر دنبال مطالبی فراتر از دعاها و ذکرهای ماه رمضان هستید، می‌توانید با مطالعه‌ی مطالب بخش احکام روزه و ماه رمضان، اطلاعات بسیار جالب و مفیدی مانند احکام روزه مسافر، روزه قضا، کفاره روزه و‌… کسب کنید. در بخش «فضیلت و اعمال شب قدر»، علاوه بر بررسی فضیلت‌های این چند شب، اعمال شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم را در دسترس خواهید داشت. در کنار تمام این موارد، دعای جوشن کبیر (متن) و دعای افتتاح (متن و ترجمه) نیز در این بخش وجود دارند تا مجموعه‌ای کامل برای شب‌های قدر در اختیار داشته باشید.

    در نهایت به بخش ذکر شمار و قبله‌نما می‌رسیم که ابزارک‌های کاربردی این برنامه به‌حساب می‌آیند. در بخش ذکر شمار می‌توانید ذکرهایی که نیاز به تکرار دارند، مانند صلوات یا‌… را به‌طور دقیق شمارش کنید تا تعداد ذکرهای گفته‌شده را فراموش نکنید. با لمس گزینه‌ی «+» می‌توانید به تعداد شمارنده اضافه کنید. خوشبختانه در صورت خروج از این بخش، شمارنده در همان عددی که از آن خارج شده‌اید باقی می‌ماند و از همین رو می‌توانید در نوبت‌های بعدی، آن را ادامه دهید. در بخش قبله‌نما نیز می‌توانید به‌سادگی هرچه تمام‌تر جهت قبله را در مواقع ضروری پیدا کنید. برای این کار گوشی موبایل شما باید از سنسورهای مربوطه برخوردار باشد. روش انجام قبله یابی نیز در همین بخش به‌طور کامل آموزش داده شده است.




    اندروید (۲): قرآن صوتی و ترجمه فارسی

    اپلیکیشن «قرآن صوتی وصل» در اقدامی پسندیده به‌طور کاملا رایگان متن کامل قرآن را به همراه خوانش صوتی آن مهیا کرده است که می‌توانید با نصب آن در گوشی اندروید خود، همیشه و همه‌جا این کتاب آسمانی را همراه داشته باشید. ترجمه‌ی فارسی نیز در کنار متن عربی قرآن تعبیه شده است تا کاربران ایرانی قادر به خواندن آن و درک معنا و مفهوم آیات باشند. قرائت صوتی که به آن اشاره شد، به‌صورت آفلاین در برنامه وجود ندارد و برای استفاده از آن باید حداقل برای بار اول به اینترنت متصل باشید تا قادر به انتخاب ۱۲ قاری مطرح دنیا و دانلود فایل صوت مربوط به آن قاری باشید. امکان جستجو بر اساس نام سوره، کلمه، صفحه و‌… نیز در «قرآن صوتی وصل» در نظر گرفته شده است تا در صورت لزوم قادر به جستجو در بین آیات باشید. نشانه‌گذاری آیات، از دیگر ویژگی‌های موجود در بخش قرآن این اپلیکیشن به‌حساب می‌آید.

    علاوه بر متن کامل قرآن امکانات دیگری نیز در «قرآن صوتی وصل» وجود دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت. بخش اذان‌ گو یکی از بخش‌های جالب در این اپلیکیشن است که توسط آن می‌توانید در زمان اذان، این بانگ دل‌نشین را با صدای زیبای مرحوم مؤذن‌زاده گوش فرا دهید. اوقات شرعی نیز در این بخش قرار گرفته است تا بتوانید به زمان دقیق نوبت‌های مختلف نماز و‌… دسترسی داشته باشید. سجده شمار و ذکر شمار نیز از بخش‌های دیگر «قرآن صوتی وصل» به‌حساب می‌آیند که با وجود آن‌ها این اپلیکیشن بیش از پیش به یک اپلیکیشن همه‌کاره در زمینه‌ی مذهب تبدیل شده است. و در آخر نیز باید به پخش زنده‌ی امکان مذهبی مانند حرم امام رضا (ع) و‌… اشاره کنیم که با کمک یک اتصال اینترنتی می‌توانید به‌طور زنده و آنلاین آن‌ها را مشاهده کنید.




    اندروید (۳): تقویم فارسی، دعاهای روزانه رمضان و اذان‌گو

    با استفاده از ۲ اپلیکیشن قبلی تقریبا می‌توانید تمام نیازهای خود را در رابطه با ماه مبارک رمضان برطرف کنید. با این حال اپلیکیشن تقویم فارسی و اذان گو را نیز برای آن دسته از کاربرانی که صرفا به دنبال یک تقویم فارسی و اوقات شرعی هستند معرفی می‌کنیم. اولین موضوعی که در رابطه با تقویم فارسی رمضان خودنمایی می‌کند، ظاهر بسیار زیبا و چشم‌نواز آن است. علاوه بر محیط کاربری، تصاویر زمینه‌ی بسیار جذابی نیز در برنامه گنجانده شده است تا بتوانید محیط اپلیکیشن را بنا بر سلیقه‌ی خود شخصی‌سازی کنید. این زیبایی در کنار پشتوانه‌ی قوی برنامه در نمایش تاریخ شمسی، قمری و میلادی و همچنین درج رویدادها و مناسب‌های ملی یا مذهبی هر روز باعث شده است تقویم فارسی رمضان به یکی از قوی‌ترین اپلیکیشن‌های ایرانی در مارکت‌های اندروید تبدیل شود. این تقویم دارای ۲ ویجت جذاب نیزهست که یکی از آن‌ها برای نمایش مناسب روز (در صورت وجود) و دیگری برای نمایش زمان باقی‌مانده به اذان بعدی در روز جاری به کار خواهد رفت.

    اما همان‌طور که گفته شد، «تقویم فارسی رمضان» صرفا یک تقویم ساده نیست و مواردی همچون اوقات شرعی و اذان‌گویی هم در آن مورد توجه قرار گرفته و در به‌روزرسانی اخیر نیز با اضافه شدن ادعیه‌ی مختلف و دعاهای روزانه، برای ماه مبارک رمضان آماده‌سازی شده است. شما در این برنامه به اوقات شرعی روز دسترسی خواهید داشت و می‌توانید با فعال کردن بخش اذان گو، علاوه بر آگاه شدن از زمان دقیق اذان‌ها، بانگ اذان را در گوشی خود بشنوید. مؤذن‌های مختلفی در تنظیمات برنامه وجود دارند که می‌توانید بنا به سلیقه‌ی خود، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. بخش ادعیه نیز که به‌تازگی به برنامه اضافه شده است، شامل دعاهای روزانه‌ی ماه رمضان، زیارت عاشورا، آیت‌الکرسی، دعای توسل و‌… است که می‌توانید از آن‌ها در طول این ماه مبارک و حتی بعد از آن نیز استفاده کنید.




    اندروید (۴): آشپزی رمضانی؛ آش، سوپ، زولبیا و بامیه و …

    آشپزی رمضان» اپلیکیشنی جالب برای اندروید است که به‌طور اختصاصی برای آشپزی در ماه رمضان ساخته و منتشر شده است و در آن می‌توانید دستور پخت غذاها و خوردنی‌های را خوشمزه‌ای که مناسب سحری یا افطاری هستند، آموزش ببینید. از انواع سوپ و آش گرفته تا روش پخت زولبیا و بامیه همگی در این برنامه وجود دارند و می‌توانید با استفاده از لیست مواد اولیه و راهنمای تهیه، شخصا اقدام به پخت آن‌ها کنید. زولبیا و بامیه، باقلوا، حلوای خانگی، آش رشته، آش ماسووا، آش برگ مو، سوپ مرغ و ده‌ها غذای جدید و لذیذ دیگر از مواردی هستند که در این برنامه به آن‌ها دسترسی خواهید داشت.




    آی او اس: قرآن صوتی با ترجمه، اوقات شرعی، اذان گو

    Farsi Azan Quran اپلیکیشنی بسیار خوش‌ساخت و خوش‌سیما برای گوشی‌های آیفون است که اطلاعات خود را در یک محیط شیک در اختیار کاربران آیفون قرار می‌دهد. در Farsi Azan Quran شما یک قرآن کامل با ترجمه‌ی فارسی در اختیار خواهید داشت تا بتوانید هر کجا و در هر زمان که مایل بودید، آیات این کتاب آسمانی را بخوانید. آیات موجود در Farsi Azan Quran دارای ۱۱ ترجمه مختلف و به‌صورت صوتی قابل پخش هستند تا اگر به هر دلیلی، توانایی خواندن آن را نداشتید، با صدای بهترین قاریان دنیا گوش فرا دهید. علاوه بر متن قرآن، امکانات مفید دیگری نیز در این برنامه وجود دارند که از میان آن‌ها می‌توان به امکان نمایش دقیق اوقات شرعی اشاره کرد. زمان دقیق اذان‌ در این بخش به اطلاع شما خواهد رسید و به کمک قابلیت اذان صوتی، می‌توانید بانگ اذان را در زمان صحیح و در گوشی خود پخش کنید. ذکر شمار و قبله‌نما نیز همان‌طور که قابل حدس بود، در این برنامه قرار گرفته‌اند تا در انتها، با یک اپلیکیشن همه‌فن‌حریف برای ماه رمضان مواجه باشیم. برای دانلود این برنامه که امکان تغییر والپیپر و فونت را نیز در خود جای داده است، می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.




    ویندوزموبایل: اوقات شرعی، اذان گو، ذکر شمار و قبله نما

    Oghat اپلیکیشنی برای گوشی‌های ویندوزموبایل است که موارد مختلفی را در اختیار شما قرار خواهد داد. در Oghat شما می‌توانید اوقات شرعی شهر خود را به‌صورت دقیق مشاهده کنید و از زمان دقیق مواردی همچون نیمه‌شب شرعی، اذان‌ و‌… مطلع شوید. به لطف ویژگی اذان صوتی، می‌توانید بانگ اذان را در زمان دقیق در گوشی خود پخش کنید. مؤذن‌های مختلفی در برنامه وجود دارند که می‌توانید بنا بر سلیقه‌ی خود، یکی از آن‌ها را همچون «مؤذن‌زاده» انتخاب کنید. اذان‌های موجود در برنامه قابلیت شخصی‌سازی نیز دارند به این معنا که می‌توانید مشخص کنید که برای مثال اذان صبح و مغرب به‌صورت صوتی خوانده شود، اما نماز ظهر تنها اطلاع‌رسانی شود و بانگ اذان اجرا نشود. ذکر ایام هفته نیز در برنامه وجود دارد و به کمک ذکر شمار می‌توانید ذکرهایی را که نیاز به شمارش دارند، محاسبه کنید. یکپارچه بودن برنامه با صفحه لاک‌اسکرین، مرکز اعلان و کاشی‌های زنده از دیگر ویژگی‌های این اپلیکیشن به‌حساب می‌آیند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.