حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3660 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
امام جمعه موقت تهران: روز قدس پررنگتر از سال های قبل برگزار شود
  • ۲۷ تیر ۱۳۹۳ ساعت: 13:45
  • شناسه : 1582
    بازدید 12
    1

     امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه روز قدس روز تمام مسلمانان است، گفت: با توجه به جنایت های روزهای اخیر رژیم صهیونیستی در غزه باید روز قدس امسال پر رنگتر از سال های قبل برگزار شود. حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران، با اشاره به حمله ددمنشانه […]

    پ
    پ

     امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه روز قدس روز تمام مسلمانان است، گفت: با توجه به جنایت های روزهای اخیر رژیم صهیونیستی در غزه باید روز قدس امسال پر رنگتر از سال های قبل برگزار شود.
    حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران، با اشاره به حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی به غره اظهار داشت: این گرگ وحشی بی صاحب عنان گسیخته از ابتدا به عنوان گرگ او را ساختند و برای دریدن گوسفندهای منطقه در آنجا مستقر کردند.

    حجت الاسلام والمسلمین صدیقی ادامه داد: اسرائیل یک موجودی است که نه خدا را می شناسد و نه از معاد و قیامت هراسی دارد و نه به قوانین مطرح شده در جامعه بین المللی پایبند است.

    امام جمعه موقت تهران گفت: کسانی که این مولود نامشروع را بوجود آوردند، قدرت های بزرگ دارای سلاح های اتمی و چپاولگران و غارتگران عرصه جهانی هستند که اسرائیل را به عنوان نطفه نامشروعی در رحم خاورمیانه کاشتند به طوری که هر وقت نیز محکومیتی برای این کشور پیش بیاید حق وتو می دهند.

    حجت الاسلام صدیقی افزود: این رژیم نامشروع از ابتدا موجودیتش با تجاوز، ظلم، غارت، آدمکشی و بی رحمی همراه بوده و صاحبان خانه را بیرون و خانه هایشان را اشغال کردند و آن تعدادی را نیز که باقی مانده اند مرتب تحت فشار قرار می دهد.

    وی خاطرنشان کرد: کودکان بی دفاع را می کشند، زنان را از پا در می آورند و به بیماران، پیرمردها و پیرزن ها نیز رحم نمی کنند و در بیش از شش دهه آتش پاره ای هستند که سوزانده اند و حال نیز به بهانه مفقود شدن سه نفر در حمله های بی رحمانه بیش از ۲۲۷ نفر را کشته اند.

    وی با بیان اینکه صدماتی که به مردم غزه وارد می شود، وجدان بشر را خدشه دار می کند، عنوان کرد: باید دولت هایی که مدعی اسلامی بودن دارند، بیدار شوند و بدانند که گرگ با گوسفند سازش نخواهد داشت، مذاکره آنها توجیه یغماگری آنها است و برای گرفتن حق نیست.

    امام جمعه موقت تهران افزود: در کوران مذاکرات ایران و گروه ۵+۱ اینها این جنایت ها را برپا می کنند تا یک سرگرمی جدید برای مسلمانان دنیا درست کنند.

    وی افزود: داعش و گروهک های بی عقل، بی دین و بی عاطفه را به عنوان ابزاری برای سرگرمی امت اسلامی و روشن کردن آتش فتنه تامین کردند تا اسرائیل اهداف خود را پیش ببرد.

    امام جمعه موقت گفت: امام راحل که دشمن را خوب می شناخت به مردم بصیرت آنچنانی داد که آنان ماهیت آمریکا و قدرت های مادی پوشالی غربی را بشناسند و فریب آن ها را نخورند و به امید آن ها کارهایشان را تعطیل و در میان خود اختلاف ایجاد نکنند.

    امام جمعه موقت تهران با یادآوری اینکه امام(ره) فرمودند روز قدس روز اسلام و حکومت اسلامی است،گفت: رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی نیز فرمودند مسئله حضور مردم در روز قدس مسئله امنیت کشور خودمان است.

    حجت الاسلام صدیقی افزود: این غده پلید سرطانی اگر مجال پیدا کند تنها فلسطینی ها را نمی سوزاند بلکه این اژدهایی است که کام خود را باز کرده تا از نیل تا فرات هرچه هست را ببلعد.

    وی ادامه داد: به وضوح در تحلیل های عقلانی سیاسی متوجه می شویم که مسئله اسرائیل به سرزمین فلسطین اختصاص ندارد بلکه آتشی است که برای خاکستر کردن دنیای اسلام روشن شده است.

    امام جمعه موقت تهران گفت: برای دفاع از مسلمانان، مظلومین و خودمان وظیفه همه ما این است که در روز قدس در صف های بهم فشرده در مقابل این غده سرطانی قد علم و انزجار خود از رژیم صهیونیستی و حامیانش را اعلام کنیم.

    حجت الاسلام صدیقی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ما که بر آمریکا سیطره سیاسی پیدا کرد و آمریکا را تحقیر و جنگ هشت ساله را با پیروزی کامل رقم زد حزب الله لبنان را متولد کرد که این فرزند رشید و وارث به حق شهیدان در جنگ ۳۳ روزه درس فراموش نشدنی به ارتش اسرائیل دادند.

    وی خاطرنشان کرد: غزه نیز از حزب الله لبنان درس گرفت و در جنگ های متعدد ضربه سختی به اسرائیل زد و امروز نیز رژیم صهیونیستی روی باروت نشسته است و در معرض نابودی کامل قرار دارد و نابودی آنان به همین زودی رقم خواهد خورد.

    امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به وضعیت کنونی عراق گفت: عراق با پدیده شوم و جریان خطرناک بین المللی که همه جهان را تهدید می کند غافلگیر شد که این جریان همزاد اسرائیل است یعنی کسانی که اسرائیل را متولد کردند جریان تفکیری را نیز همان دست های شوم بوجود آوردند.

    صدیقی با بیان اینکه آن ها به دنبال زهر چشم گرفتن از مسلمانان هستند، غافل از اینکه مسلمانان از آن ها هیچ واهمه ای ندارند، افزود: حضور مرجعیت در میدان دفاع از حریم نفوس و دین یک حضور با برکتی است و با دفاع های عادی فرق دارد چرا که مرجع شیعه اعلام جهاد کرد و قطره های پراکنده را به صورت یک دریای مواج طوفانی درآورد که علیه این جریان خانمان برانداز بین المللی در حرکت است.

    وی اظهار امیدواری کرد که با دعای مومنین در شب های قدر بزودی شاهد امنیت و آرامش کامل در عراق باشیم و این قوم یاقی متصل به قدرت های بزرگ برای همیشه از عرصه هستی نابود شوند.

    امام جمعه موقت تهران گفت: خوشحالیم که مسوولین سیاسی عراق قدم های برجسته ای برداشتند و رییس مجلس این کشور مشخص شد و رییس جمهور و نخست وزیر نیز با تدبیر صحیح مسوولان نظام برخاسته از آرای مردم درعراق به نتیجه خواهد رسید.

    ** اصلاح امور با تعقل و اعتدال مطلوب همه مردم است

    حجت الاسلام صدیقی با اشاره به فرمایشات حکیمانه رهبر معظم انقلاب در دیدار مسوولان و اساتید دانشگاه، اظهار داشت: معظم له در این دیدار نکات بسیار سازنده و ضروری مطرح کردند که اگر ما این موارد را رعایت کنیم از آفات، بلاها، نکبت ها، ظلمت ها و خودخواهی ها و حصارهایی که برای جدا کردن از یکدیگر می گیریم مبتلا نمی شویم و در یک مسیر الهی خواهیم بود که حمایت مردمی را در پی خواهد داشت.

    وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند شعار اعتدال دولت شعار بسیار خوب و اسلامی است اما اعتدال ما اعتدال غربی نیست و اعتدالمان همان اسلام است.

    امام جمعه موقت تهران گفت: آقایان تعریفی برای عدالت کرده اند، تعریف دلنشین و مقبول این است که هر چیزی را در جای خودش قرار دهیم.

    صدیقی افزود: اعتدال به ضعیف بودن آدم نیست که در برابر گرگ ها اقتدار و پرخاشی از خود نشان ندهد، اتفاقا خلاف اعتدال است چرا که «اشداء علی الکفار» خودش اعتدال است.

    وی با بیان اینکه ایجاد اختلاف در صفوف مومنین افراطی گری است، اظهار داشت: وارد کردن یک جریان خاص در مجاری حکومت و آن هم از نوع افراطی به خصوص در دانشگاه ها مناسب نیست که حضرت آقا نیز از روی دلسوزی و واقع بینانه هم حفظ جو علمی دانشگاه ها را جزو ضرورت های کشور خواندند و هم قرار دادن دانشگاه به عنوان باشگاه سیاسی را سم مهلک اعلام کردند.

    امام جمعه موقت تهران گفت: ما توقع مان از دولت به خصوص رییس جمهوری که سابقه حضور در هیچ فتنه ای نداشته و در برابر فتنه ۷۸ جزو عزیزانی بود که مطالب به حقی در تحقیر فتنه گرها بیان کرده و در فتنه ۸۸ نیز هیچ حضوری نداشتند، توجه به این موضوع است.

    حجت الاسلام صدیقی افزود: شعار اعتدال با تصدی افراطی های بسیار افراطی با حرکت های بی محابا برای مردم جای سوال می شود که آیا این شعارها فقط حرف است؛ ما نمی خواهیم یک عالم دینی با سابقه خوب را متهم کنیم و بگوییم این شعارها پلی و واقعیت چیز دیگری است.

    امام جمعه موقت تهران گفت: توقع ما این است که افراطی های موجود را از این سنگرها جابجا و نگرانی را از مردم و دانشگاه رفع کنند چرا که نه تنها افراطی گری به دانشگاه ضربه می زند بلکه به خود افراطی ها نیز ضربه وارد می کند.

    حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه دو قطبی کردن جامعه و دانشگاه یک خطر عمده است، اظهار داشت: در روز شهادت امیرالمومنین (ع) و این شب های قدر اعلام می کنیم همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند ما دولت را تایید و حمایت می کنیم، ما نیز هم دولت را تایید و حمایت می کنیم اما اصلاح امور با تعقل و اعتدال مطلوب همه مردم است.

    ** حضرت علی(ع) محو جمال خدا و ذوب در ذات ربوبی بود

    امام جمعه موقت تهران در خطبه نخست نماز جمعه این هفته تهران نیز با بیان اینکه حضرت علی (ع) محو جمال خدا و ذوب در ذات ربوبی بود، گفت: پیامبر اکرم (ص) اولین شخصیت عالم امکان به علی عشق دارد.

    صدیقی، ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی، نمازگزاران را به پرهیز از محرمات فکری، اخلاقی و عملی و جلب رضایت حق و شناخت وظایف بندگی و اجرای آن توصیه کرد.

    وی ضمن تسلیت شهادت اعجوبه خلقت حضرت امیرالمومنین (ع) افزود: علی شخصیتی به وسعت اسما الحسنی خدا دارد، علی اسم اعظم و جامع غیب و شهود و مظهر جمال و جلال خداوند است.

    خطیب جمعه تهران با بیان اینکه حضرت علی (ع) قبل از شهادت در محراب محو جمال خدا و ذوب در ذات ربوبی او بود، ادامه داد: هیچ غبار و لکه ای میان او و خداوند تعالی وجود نداشت.

    امام جمعه موقت تهران مساله اقتصاد، مساله جسم و مساله روابط و… در این عالم را قطره ای از مسئولیت حکومتی دانست و اضافه کرد: شعار مجاهدین صدر اسلام این بود که ما ماموریت و رسالتمان این است که بشر را از یوغ حاکمیت نفس اماره، وطن پرستی، علم و صنعت پرستی، شهوت پرستی … خارج و او را در همه عرصه ها خدا پرست کنیم.

    صدیقی با تاکید بر محبت انسان ها به یکدیگر تصریح کرد: کینه، ایذا مومن و قطع رحم حرام است و باید دلهای آنها به یکدیگر وصل باشد که امیدواریم در این ماه مبارک و پر از رحمت الهی دلهای ما به یکدیگر نزدیک شود.

    خطیب جمعه تهران با اشاره به شب نوزدهم ماه رمضان شب ضربت خوردن حضرت علی (ع)گفت: در این شب همه عالمیان علی را صدا زدند، اشک ها ریختند و ضجه ها زدند، میلیون ها نفر در دل شب ندای العفو سر دادند و به حضرت علی (ع) متوسل شدند، علی هم به همه یکجا پاسخ می گوید.

    وی با اشاره به مهربانی و رقت قلب مولی الموحدین، اظهار داشت: دیدن بچه یتیم و پیرزن قد خمیده علی را توفانی می کند، علی در مقابله با کفار نیز اعتدال داشت بدان معنا که در میدان جنگ شمشیر بدست می گرفت اما جنگ او را متمرکز در آن نمی کرد زیرا جنگ علی بندگی بود.

    به گفته صدیقی، حضرت علی (ع) با ذوالفقار الهی در موقعیت حساس جنگ دیده می شد اما بعضی ها را از زیر شمشیر رد می کرد و وقتی از او درباره علت آن سوال می شد، پاسخ می داد، در نسل او شیعه و موحد می دیدم بنابراین حق کشتن او را نداشتم.

    خطیب جمعه تهران با اشاره به سیاست، حکومت و مبارزه حضرت علی (ع) آن را آمیخته با ایثار و عاطفه دانست و ادامه داد: سیاست او با سیاست معاویه تفاوت داشت.

    ** خدا، پیامبر (ص) و ائمه مباهات می کنند

    صدیقی در بخش دیگری از خطبه اول با بیان اینکه خداوند، پیامبر (ص) و همه ائمه به وجود حضرت علی (ع) مفتخر هستند، افزود: وقتی او از سفر بازمی گشت پیغمبر عرق او را با دست می گرفتند و بعنوان تبرک آن را به بدن خود می مالیدند، پیامبر(ص) هنگام سفر حضرت علی (ع)دعا می رد که خدایا اجل به من مهلت دهد تا یکبار دیگر علی را ببینم یعنی عشق اول شخصیت عالم امکان به امیرالمومنین (ع) چنین است.

    صدیقی با تاکید بر توبه این ماه تصریح کرد: اگر در این ماه سبک زندگی ما دینی و قرآنی شود خداوند صادق الوعد است.

    وی گفت: در صورتی که دولت مجاری را دراین مسیر قرار دهد، در مسیر رفع مشکلات با سهولت عبور می کند، هرچند فاصله از تقوا کار را پیچیده می کند و کم توجهی به خدا و چشم دوختن به این و آن بر مشکلات می افزاید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.