حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3660 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
استغفار درمان، پیشگیری و بازگشت از گناه است
  • ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت: 0:34
  • شناسه : 10488
    بازدید 9
    0

    حجت الاسلام والمسلمین «مهدی ماندگاری» در مراسمی که به مناسبت ماه مبارک رمضان در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، درباره ارزش و اهمیت استغفار، اظهار کرد:‌ خداوند در آیات قرآن کریم و ائمه معصومین(ع) در روایات درباره استغفار و طلب مغفرت از درگاه الهی بسیار سفارش کرده اند. این استاد حوزه علمیه در […]

    پ
    پ

    حجت الاسلام والمسلمین «مهدی ماندگاری» در مراسمی که به مناسبت ماه مبارک رمضان در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، درباره ارزش و اهمیت استغفار، اظهار کرد:‌ خداوند در آیات قرآن کریم و ائمه معصومین(ع) در روایات درباره استغفار و طلب مغفرت از درگاه الهی بسیار سفارش کرده اند.

    این استاد حوزه علمیه در تبیین مفهوم و معنای استغفار، تصریح کرد: استغفار به نوعی درمان، پیشگیری و بازگشت از گناه است که انسان به وسیله آن از خداوند طلب مغفرت دارد؛ بهترین زمان برای این کار ماه رمضان است زیرا خداوند خود فرموده که رمضان ماه رحمت و مغفرت من است.

    وی با بیان اینکه پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) با اینکه از گناه معصوم و پاک بودند بسیار اهل استغفار بودند، ابراز کرد: از جمله اهداف آنان طلب مغفرت برای امت بود که از گناه پاک شوند و دیگر اینکه اعتقاد داشتند که با وجود عمل کامل به وظیفه و دستورات الهی انسان نمی‌تواند حق خداوند را آنگونه که شایسته بزرگی او است انجام دهد.

    حجت الاسلام ماندگاری با بیان اینکه گناه بزرگ برای انسان کوچک شمردن حضور خداوند است، تاکید کرد: اگر ما در جهان هستی و وجود خود دقت و اندیشه کنیم عظمت و بزرگی خداوند را خواهیم دید اما با این وجود به عمق آن پی نخواهیم برد بر همین اساس امام سجاد(ع) و سایر ائمه معصومین(ع) با وجود اینکه جلوه خداوند باری تعالی روی زمین هستند همواره به درگاه او استغفار می‌کنند چرا که شاهد بزرگی و عظمت او هستند.

    رئیس موسسه روایت سیره شهدا افزود: کسانی که دست به دزدی و اختلاس از بیت‌المال می‌زنند آنها در اعتقادات دچار ضعف هستند چنین اشخاصی که آخرت خود را به دنیا می‌فروشند نزد خداوند بدترین انسان‌ها بوده و دچار خسارت بزرگ می‌شوند.

    وی با بیان اینکه غفلت از خداوند و آخرت انسان را دچار گناه می‌کند، گفت: افرادی که از خدا ترس دارند هیچ‌گاه در مجالس گناه حضور پیدا نمی‌کنند و مشکلات و سختی‌های دنیا را در مقابل عذاب آخرت کوچک می‌بینند.

    حجت الاسلام ماندگاری در پایان خاطرنشان کرد: مومنان حقیقی که به بزرگی و عظمت خداوند اعتقاد دارند همواره او را شاهد و ناظر بر افکار، اعمال و رفتار خود می‌بینند بر همین اساس سبک زندگی اسلامی بر محور اندیشه الهی را برمی‌گزینند و خداوند نیز به آنان عزت دنیا و آخرت را ارزانی می‌ کند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.