حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3654 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
احتمال رویت هلال شوال روز یکشنبه ۵ مردادضعیف است
  • ۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت: 12:47
  • شناسه : 1731
    بازدید 5
    0

    دیر سایت رویت هلال با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ گروه هلال ماه شعبان ۱۴۳۵ه. ق را رصد می کنند پیش بینی کرد: احتمال رویت هلال در روز یکشنبه ۵ مرداد ماه ضعیف و نیازمند تمهیدات ویژه است. مهدی رحیمی گفت:بر اساس معیارهای رویت پذیری، در هیچ نقطه از کشور حتی با تلسکوپ هلال ماه […]

    پ
    پ

    دیر سایت رویت هلال با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ گروه هلال ماه شعبان ۱۴۳۵ه. ق را رصد می کنند پیش بینی کرد: احتمال رویت هلال در روز یکشنبه ۵ مرداد ماه ضعیف و نیازمند تمهیدات ویژه است.

    مهدی رحیمی گفت:بر اساس معیارهای رویت پذیری، در هیچ نقطه از کشور حتی با تلسکوپ هلال ماه پس از غروب خورشید رویت پذیر نخواهد بود.

    وی افزود: مقارنه ماه و خورشید برای هلال شوال ۱۴۳۵ روز یکشنبه ۵ مرداد ماه ۹۳ برابر با ۲۹ ماه مبارک رمضان و ۲۷ژولای ۲۰۱۴ در ساعت ۲:۱۱ دقیقه و ۵۵ ثانیه به وقت تهران در حالی روی میدهد که مرکز ماه حدود پنج و نیم درجه با مرکز خورشید فاصله دارد.

    مدیر سایت رویت هلال افزود: این عرض دایره البروجی منفی ماه، نوید یک رصد نفس گیر و جذاب را برای رصدگران به همراه خواهد داشت.

    رحیمی با اشاره به این که هلال ماه شوال ۱۴۳۵ در شامگاه یکشنبه ۵ مرداد ماه ۹۳ در هیچ نقطه از کشور حتی با ابزار رصدی و تلسکوپ قابل مشاهده نخواهد بود گفت: تنها قسمت هایی از مرکز و جنوب قاره آفریقا و قاره آمریکای جنوبی قادر به رویت این هلال با ابزار و در قسمتی از این مناطق با چشم عادی هستند.

    وی خاطر نشان کرد: با این وجود نکته ای که باید در اینجا به آن پرداخت، خطا پذیر بودن معیارهای رویت پذیری است که بارها و بارها در برخی رصدها به اثبات رسیده و پیش بینی ها را به چالش کشیده است .

    رحیمی ادامه داد: در رصد هلال شوال امسال در غروب روز یکشنبه ۵ مرداد، ماه در فاصله بیشتری از زمین قرار دارد و فاز، ضخامت، جدایی زاویه ای ماه، اندکی کمتر از هلال مشابه آن در شوال سال قبل است.

    مدیر سایت رویت هلال و دبیر ستاد استهلال اصفهان همچنین گفت: روز دوشنبه ۶ مرداد، هلال ماه در پهنه ای از کشور با دوربین دوچشمی قابل رویت خواهد بود البته شرایط رصدی از شمال به سمت جنوب شرقی کشور به مراتب بهتر می شود به نحوی که به عنوان مثال رویت هلال ماه شوال ۱۴۳۵ در غروب روز دوشنبه ۶ مرداد ۹۳ در مناطق شمالی کشور نیاز به دوربین های دوچشمی متوسط و در منطقه چابهار نیاز به ابزار رصدی ندارد و با چشم غیر مسلح قابل مشاهده خواهد بود.

    رحیمی با اشاره به این که رصد هلال ماه از جمله فعالیت های جذاب نجوم آماتوری است که هر ماه علاقمندان زیادی در گوشه و کنار کشور و جهان به آن می پردازند، گفت: رویت هلال ماه علاوه بر جنبه های علمی آن از جنبه شرعی و دینی نیز از اهمیت خاصی برخوردار است.

    وی گفت: در بین ماه های قمری، ماه رمضان و شوال به دلیل روزه داری و شب های گرانقدر قدر برای عموم مردم از حساسیت بیشتری برخوردار است، به همین دلیل، تب و تاب رویت هلال ماه و سئوالات مردم در این خصوص بیشتر از مواقع دیگر است، مهمترین سئوال مردم در این ایام این است که عید فطر چه روزی است ؟

    مدیرسایت رویت هلال افزود: در پاسخ به این سوال باید به این نکته مهم اشاره کرد که رویت هلال ماه دو جنبه فقهی و علمی دارد که رصدگران و گروه های نجومی موظف به انجام رصد به صورت علمی و تخصصی هستند و نتیجه رصد را از طریق ستادهای استهلال استانی در اختیار ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری قرار میدهند.

    رحیمی تاکید کرد: امسال نیز برای رویت هلال ماه شوال ۱۴۳۵ مانند سالهای گذشته ، بیش از ۱۰۰ گروه رصدگر عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری از سراسر ایران در روزهای یکشنبه و دوشنبه اقدام به رصد و رویت هلال ماه می کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.