حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

شنبه, ۲۵ فروردین , ۱۴۰۳ Saturday, 13 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
آیت الله مکارم شیرازی: اشتباهات رسم‌الخط عثمان طه اصلاح شود
  • ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت: 5:08
  • شناسه : 10804
    بازدید 16
    0

    آیت الله مکارم شیرلزی بر لزوم اصلاح برخی اشتباهات در رسم الخط عثمان طه تاکید و از علما و اساتید خواست با همفکری این اشتباهات که فقط در رسم الخط است را تصحیح و مرتفع سازند. به گزارش ایسنا، آیت الله مکارم شیرازی در دیدار اساتید، مسئولان و دانشجویان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم […]

    پ
    پ

    آیت الله مکارم شیرلزی بر لزوم اصلاح برخی اشتباهات در رسم الخط عثمان طه تاکید و از علما و اساتید خواست با همفکری این اشتباهات که فقط در رسم الخط است را تصحیح و مرتفع سازند.

    به گزارش ایسنا، آیت الله مکارم شیرازی در دیدار اساتید، مسئولان و دانشجویان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم که در مدرسه امام امیرالمؤمنین (ع) برگزار شد، خدمت به قرآن را توفیقی الهی دانست و گفت: ماه مبارک رمضان، ماه انس با قرآن است و باید از از این فرصت برای تدبر در آیات وحی بهره برد. تمامی خادمان این کتاب آسمانی قدر جایگاه خود را بدانند و تا جایی که می توانند در خدمت قرآن و معارف والای آن باشند.

    وی با تاکید بر توجه لزوم تبیین و نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در جامعه، تحقق این مهم را متضمن سعادت و سلامت جوامع و انسان ها دانست و اظهار کرد: مولا علی (ع) در نهج البلاغه مطالب بسیاری را درباره قرآن بیان کردهاند که اگر جمع آوری شود خودش یک کتاب بزرگ میشود. امیرمؤمنان علی (ع) در نهج البلاغه درباره قرآن می فرمایند: «فیهِ رَبیعُ الْقَلْبِ، وَ یَنابیعُ الْعِلْمِ، وَ ما لِلْقَلْبِ جِلاءٌ غَیْرُهُ؛ بهار دل ها و چشمه های دانش در قرآن است و برای قلب و فکر جلایی جز قرآن نتوان یافت».

    آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه در این فراز نهج البلاغه ۳ اثر مهم قرآن ذکر شده است، یادآورشد: نخستین اثر ربیع القلب بودن قرآن است؛ همچون فصل بهار که همه درختان شکوفه می دهند و طراوت و نشاط همه جا را فرا می گیرد، قرآن نیز موجب طراوت قلب می شود. قرآن بهار دل هاست و دقت در قرآن طراوت، نشاط و نورانیت را به قلب انسان هدیه می کند.

    این مفسر قرآن کریم دومین اثر قرآن در کلام حضرت امیر (ع) را ینابیع العلم بودن عنوان کرد و افزود: چشمه‌های جوشان علم و دانش در قرآن مجید است و شامل همه علوم می شود.

    وی با بیان اینکه سومین فراز فرمایش امیرمؤمنان (ع) درباره قرآن «ما لِلْقَلْبِ جِلاءٌ غَیْرُهُ» است، گفت: قلب انسان بر اثر گناه یا غفلت از یاد خدا دچار زنگار و تاریکی می شود و جلائی برای قلب انسان غیر از قرآن نیست.

    آیت الله مکارم شیرازی افزود: اگر هیچ جمله‌ای درباره قرآن بیان نشده بود و فقط این فرمایش کوتاه حضرت علی (ع) درباره قرآن می آمد برای عظمت و بزرگی آن کافی بود.

    این مرجع تقلید روخوانی صحیح قرآن، آشنایی با مفاهیم و تفسیر، تدبر در آیات، عمل به قرآن و نشر این مفاهیم را چهار وظیفه مهم برای همه دانست و تصریح کرد: همه مسلمانان و بویژه شیعیان باید مراحل فوق را در زندگی خود پیاده و عملیاتی کنند.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم اصلاح برخی اشتباهات در رسم الخط عثمان طه تاکید کردند و از علما و اساتید خواست با همفکری این اشتباهات که فقط در رسم الخط است را تصحیح و مرتفع سازند.

    وی در پایان از دولتمردان و مسؤولین خواستند برنامه های خود را در سایه قرآن تنظیم کنند تا موفقیت نصیب آنها شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.