حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3656 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
آیا ترکیه و عربستان با هلال آمریکایی روزه می‎گیرند؟
  • ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت: 0:18
  • شناسه : 4301
    بازدید 4
    1

     کنفرانس “هماهنگ‌سازی ماه های قمری و تقویم هجری بین المللی ” در استانبول، با اختلاف شدید درباره تقویم هجری واحد و رؤیت هلال ماه رمضان، مواجه شد. به نقل از “هافینگتن‌پست عربی”، محور اصلی اختلافات این کنفرانس که از سوی مرکز امور دینی رسمی ترکیه و مرکز ستاره شناسی بین المللی ابوظبی، برگزار شد، طرح […]

    پ
    پ

     کنفرانس “هماهنگ‌سازی ماه های قمری و تقویم هجری بین المللی ” در استانبول، با اختلاف شدید درباره تقویم هجری واحد و رؤیت هلال ماه رمضان، مواجه شد.
    به نقل از “هافینگتن‌پست عربی”، محور اصلی اختلافات این کنفرانس که از سوی مرکز امور دینی رسمی ترکیه و مرکز ستاره شناسی بین المللی ابوظبی، برگزار شد، طرح تقویم واحد اسلامی ارائه شده از سوی مرکز امور دینی ترکیه و طرح تقویم دوگانه پیشنهادی مرکز ستاره شناسی بین المللی ابوظبی، بود.
    طرح تقویم واحد اسلامی ارائه شده در این کنفرانس، متکی بر رؤیت هلال ماه آمریکایی است؛ زیرا هلال ماه در آمریکا بهتر قابل رؤیت است و افزون بر این، شب اول رمضان آمریکا قبل از شب اول رمضان جهان اسلام آغاز می شود.
    رئیس مرکز امور مذهبی ترکیه در این کنفرانس با تاکید بر یکی شدن مناسبت‌های مختلف مذهبی در کشورهای اسلامی اعلام کرد، متاسفانه کشورهای مهم جهان اسلام، مراسم مذهبی خود را در روزهای مختلف برگزار می‌کنند و لازم است “تقویم واحد اسلامی” ایجاد شود تا کشورهای اسلامی از آن پیروی کنند.
    وی در ادامه با انتقاد از برگزاری مناسک مذهبی توسط کشورهای اسلامی در روزهای مختلف گفت: به طور مثال ماه رمضان در روزهای مختلف در کشورهای اسلامی آغاز می‌شود.
    این مسئول دینی ترک پیشنهاد داده است تا برای حل این مشکل، مسلمانان رؤیت هلال ماه در آمریکا را مبنا قرار دهند!
    البته این پیشنهاد با مخالفت بسیاری از علمای جهان اسلام رو به رو شده است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.