حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
کاهش دفع آب بدن با مصرف میوه‌های رنگی در سحر
  • ۷ تیر ۱۳۹۳ ساعت: 8:51
  • شناسه : 909
    بازدید 8
    1

    یک متخصص تغذیه گفت: مصرف میوه‌های آب‌دار و رنگی مانند آلو سیاه، آلبالو و گیلاس در سحر دفع آب بدن در طول روز را کاهش دهد. محمدحسن انتظاری، با بیان اینکه افرادی که قصد روزه گرفتن دارند چند روز قبل از فرا رسیدن ماه رمضان از میزان غذای مصرفی خود بکاهند، اظهار کرد: کم کردن […]

    پ
    پ

    یک متخصص تغذیه گفت: مصرف میوه‌های آب‌دار و رنگی مانند آلو سیاه، آلبالو و گیلاس در سحر دفع آب بدن در طول روز را کاهش دهد.

    محمدحسن انتظاری، با بیان اینکه افرادی که قصد روزه گرفتن دارند چند روز قبل از فرا رسیدن ماه رمضان از میزان غذای مصرفی خود بکاهند، اظهار کرد: کم کردن میزان نوشیدن چای و وعده‌های غذایی روش موثری است تا بدن کم کم به کاهش وعده‌های غذایی در این مدت عادت کند.

    وی با تاکید بر اینکه ذخیره آب بدن در ایام رمضان و با توجه به فصل گرما به شدت کاهش می‌یابد، افزود: در اصل بدن جایی برای ذخیره آب ندارد و این اشتباه است که بگوییم اگر چهار لیتر آب بخوریم بدنمان ذخیره آب دارد چراکه این آب تا دو ساعت بعد از بدن دفع می‌شود.

    این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه بهترین روش برای تامین آب بدن مصرف میوه و سبزیجات است، تصریح کرد: می‌توان از طریق مصرف میوه‌ها، انواع سبزی و نان‌های سبوس‌دار به تامین آب بدن کمک کرد اما باید در نظر گرفت که در زمان سحری مصرف میوه‌های آب‌دار و رنگی مانند آلو سیاه، آلبالو و گیلاس بهترین است تا دفع آب بدن در طول روز را کاهش دهد.

    انتظاری با بیان اینکه بهتر است در ایام رمضان مصرف غذاهای پروتئینی مانند گوشت و حبوبات را کم کنیم، ادامه داد: برای نمونه بهتر است، مصرف مواد پروتئینی را به یک چهارم روزهای عادی برسانیم علاوه بر این بهتر است تا حد امکان از مصرف برنج سفید پرهیز شود و از مخلوط برنج با شوید، عدس و کلم استفاده کنیم که در کاهش وزن نیز موثر است.

    وی با بیان اینکه مصرف ادویه‌های تند مانند فلفل به ویژه در وعده سحر مناسب نیست، گفت: یکی از نکاتی که لازم است در وعده سحر به آن توجه کرد کم کردم میزان نمک و فلفل است چراکه این دو ادویه احساس تشنگی بیشتری در طول روز ایجاد می‌کنند.

    غذای وعده سحر حتما گرم شود

    این متخصص تغذیه به راهکار جلوگیری از مسمومیت غذایی اشاره کرد و ادامه داد: به منظور جلوگیری از مسمومیت غذایی تا جایی که ممکن است غذای سحری را همان وعده سحر درست و در صورتی که قبلا پخته شده حتما در وعده سحری گرم شود.

    انتظاری با اشاره به اینکه مرغ و کباب از غذاهایی هستند که احتمال ایجاد مسمومیت غذایی در طول روز را بیشتر می‌کنند، اضافه کرد: در صورت مصرف مرغ و کباب در وعده سحر لازم است که این غذاها حتما گرم شود.

    وی ادامه داد: ورزشکاران حرفه‌ای مانند فوتبالیست‌ها بهتر است که تمرینات خود را در شب و یا صبح انجام دهند و برای رفع کم آبی بدن از انجام تمرین در روز خودداری کنند.

    این متخصص تغذیه با بیان اینکه بهتر است از انجام ورزش‌ها و تمرینات در بعد از ظهر پرهیز شود، خاطرنشان کرد: بعدازظهر آب بدن به صورت تبخیر و ادرار از بدن دفع می‌شود و عملا این زمان از روز احتمال افت فشار خون و قند خون بیشتر است.

    انتظاری با تاکید بر اینکه مردم مصرف میوه و سبزی‌ها در ماه رمضان باید افزایش پیدا کند، ادامه داد: بهتر است در وعده سحری از غذاهای ساده استفاده شود و به دلیل روزهای بلند و شب‌های کوتاه بهتر است رفع نیازهای بدن حتی آب به جای افطار در وعده شام باشد.

    وی با تاکید عدم حذف وعده سحری خاطرنشان کرد: با حذف وعده سحری بدن فشار بسیاری را متحمل می‌شود و اغلب افرادی در ماه رمضان اضافه وزن پیدا می‌کنند که وعده سحری را نمی‌خورند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.