حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3660 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
چگونه راحت “روزه” بگیریم؟
  • ۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت: 4:22
  • شناسه : 4220
    بازدید 5
    0

    یک متخصص تعذیه اظهار کرد: افراد برای اینکه در ماه رمضان روزه‌داری راحتی داشته باشند، باید از هم اکنون تغییراتی در برنامه غذایی خود انجام دهند. دکتر یحیی پاسدار با بیان اینکه افراد از دو هفته قبل از شروع ماه مبارک رمضان باید خود را برای روزه‌داری در این ماه آماده کنند، گفت: برای اینکه […]

    پ
    پ

    یک متخصص تعذیه اظهار کرد: افراد برای اینکه در ماه رمضان روزه‌داری راحتی داشته باشند، باید از هم اکنون تغییراتی در برنامه غذایی خود انجام دهند.
    دکتر یحیی پاسدار با بیان اینکه افراد از دو هفته قبل از شروع ماه مبارک رمضان باید خود را برای روزه‌داری در این ماه آماده کنند، گفت: برای اینکه افراد در ماه مبارک رمضان بتوانند راحت روزه بگیرند، باید از دو هفته قبل از شروع این ماه حجم غذای روزانه خود را ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش دهند.

    پاسدار افزود: در گام اول افراد باید حجم وعده ناهار خود را کاهش دهند و بعد از آن این کاهش حجم غذا باید در وعده شام و صبحانه نیز انجام شود.

    این متخصص تغذیه اظهار کرد: این کار علاوه بر آماده سازی بدن برای روزه‌داری، مسائل روحی که ناشی از نخوردن غذاست را نیز تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

    پاسدار با اشاره به اینکه برخی افراد روزهای مانده به ماه مبارک رمضان مصرف مواد غذایی را برای آماده سازی بدن بیشتر می‌‎کنند، گفت: متاسفانه این افراد نمی‌دانند که بدن ذخیره غذا انجام نمی‌دهد و این کار تنها منجر به چاقی و افزایش قند خون آنها می‌شود و بدن آنها به پرخوری عادت می‌کند.

    وی افزود: به همین علت برخلاف تصور این افراد، با انجام این کار نه تنها روزه‌داری آسان نمی‌شود، بلکه بدن به دلیل کمبود ناگهانی حجم زیاد مواد قندی دچار شوک شده و روزه‌داری برای این افراد سخت‌تر از دیگران خواهد بود.

    پاسدار با بیان اینکه بسیاری افراد در روزهای نخست ماه رمضان از سردرد و سرگیجه شکایت می‌کنند، گفت: این امر به دلیل نخوردن چای است و بهتر است افراد از هم اکنون مصرف مواد کافئین‌دار مانند چای و قهوه را کم کنند تا بدن آنها به کمبود کافئین عادت کند.

    این متخصص تغذیه افزود: همچنین افراد باید از هم اکنون مصرف شیرینی و مواد قندی را کاهش دهند تا بدن آنها به اینکه از منبع دیگری قند خود را تامین کند، عادت کند.

    وی تصریح کرد: در نبود مواد قندی بدن عادت می‌کند که با سوزاندن چربی‌های بدن انرژی مورد نیاز خود را تامین کند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.