حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
چگونه حضور در مساجد را بعداز ماه مبارک رمضان تداوم دهیم؟
  • ۱۴ تیر ۱۳۹۵ ساعت: 17:15
  • شناسه : 6340
    بازدید 10
    2

    برای استمرار حضور هرچه بیشتر نمازگزاران در مساجد بعد از ماه مبارک رمضان لازم است در برنامه های مسجد، برنامه ریزی دقیق و جامعی صورت گیرد و براساس نیاز سنجی از مخاطبان زمینه ساز رونق مساجد شد. سرمایه هر مسجدی به حضور نمازگزاران آن مسجد است. اگر می خواهیم، مساجد را فعال کنیم و  هدفمان […]

    پ
    پ

    برای استمرار حضور هرچه بیشتر نمازگزاران در مساجد بعد از ماه مبارک رمضان لازم است در برنامه های مسجد، برنامه ریزی دقیق و جامعی صورت گیرد و براساس نیاز سنجی از مخاطبان زمینه ساز رونق مساجد شد.
    سرمایه هر مسجدی به حضور نمازگزاران آن مسجد است. اگر می خواهیم، مساجد را فعال کنیم و  هدفمان هم جذب جوانان به خانه های است. باید نقص‌های موجود در مساجد را برطرف کنیم. برای استمرار حضور هرچه بیشتر نمازگزاران در مساجد بعد از ماه مبارک رمضان لازم است در برنامه های مسجد، برنامه ریزی دقیق و جامعی صورت گیرد و براساس نیاز سنجی از مخاطبان زمینه ساز رونق هرچه بیشتر مساجد شویم. درراستای راهکار استمرار تداوم حضور بعد از ماه مبارک رمضان در مساجد نظرات تعدادی از نمازگزاران مسجد را جویا شدیم.

    مریم محمدی، یکی از نمازگزاران مسجد سید الشهداء تداوم حضور مردم در مسجد را بستگی به امام جماعت مسجد دانست و به خبرنگار مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان گفت:روحانی مسجد با برگزاری مشاوره های دینی قبل یا بعد از نماز برای زنان، مردان، کوکان، نوجوانان و بزرگسالان وقت های جداگانه می تواند در حضور پررنگ تر نمازگزاران در مسجد تاثیرگذار باشد.

    فاطمه حسن زاده از دیگر نمازگزاران این مسجد اظهارکرد: در صورتی که سخنرانی های طولانی مسجد تبدیل به سخنرانی دو دقیقه ای و سه دقیقه ای شود، بدون  شک برای نمازگزار مسجد جذابتر خواهد بود زیرا می تواند از صحبت های  امام مسجد بهترین استفاده را در کمترین زمان ببرد.
    وی همچنین یکی از زمینه استمرار حضور نمازگزاران بویژه بانوان در مسجد را ایجاد مهدهای کودک در جوار مساجد عنوان کرد و افزود: اگر گوشه مسجد در دورترین فاصله با صفهای نماز دو یا سه نفر از افراد با حوصله، بانی برای نگهداری کودکان بانوان نمازگزاران باشند، آنها با خیال آسوده در مسجد حضور می یابند زیرا که می بیننند در مسجدی مکانی برای نگهداری فرزندانشان اختصاص یافته است.

    زهرا توفیقی، یکی دیگر از نمازگزاران این مسجد اهتمام به نوجوانان و جوانان را در مسجد و سپردن کار و مسئولیت به آنهارا یکی از راهکاری حضور همیشگی در مسجد عنوان کرد و گفت: دانش آموزی که مسئولیتی در مسجد به او داده می شود، خود را متعلق به مسجد و مسجد را متعلق به خود می داند و تمام تلاش خود را برای انجام وظیفه ای که به او سپرده شده بکار می بندد لذا ضروری است فعالیتهای مساجد به دست آنها سپرده شود و هیأت امناء و امام جماعت مدارس نظارت و رهبری را به عهده گیرند.

    وی ادامه داد: می توان به کودکان، نوجوانان و جوانان در مسجد مسئولیت هایی همانند  مسئول کتابخانه و اجرای برنامه های مناسبتی را سپرد و یا دانش آموزان ممتاز مساجد را در برنامه های مختلف تشویق کرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.