حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3667 تعداد نوشته های امروز : 11 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
هشدار پلیس فتا در خصوص سوء استفاده افراد سودجو از احساسات کاربران در ماه مبارک رمضان
  • ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت: 9:02
  • شناسه : 7070
    بازدید 4
    0

    مسئول پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان گفت: در ماه مبارک رمضان شاهد افزایش فعالیت‌های خیرخواهانه به نفع ایتام، نیازمندان، زندانیان و غیره هستیم که متاسفانه برخی افراد سودجو با استفاده از این فرصت در فضای مجازی اقدام به جمع آوری کمک تحت عناوین یاری به مستمندان می کنند در حالیکه کمک‌های جمع آوری شده هیچ […]

    پ
    پ

    مسئول پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان گفت: در ماه مبارک رمضان شاهد افزایش فعالیت‌های خیرخواهانه به نفع ایتام، نیازمندان، زندانیان و غیره هستیم که متاسفانه برخی افراد سودجو با استفاده از این فرصت در فضای مجازی اقدام به جمع آوری کمک تحت عناوین یاری به مستمندان می کنند در حالیکه کمک‌های جمع آوری شده هیچ گاه به دست نیازمندان نمی رسد.

    به گزارش ایسنا، سروان صاحبکاران اظهار کرد: با توجه به سهولت ارتباطات متاسفانه در برخی موارد شاهد بهره‌گیری ناآگاهانه کاربران و در نتیجه سوء استفاده سودجویان و فرصت‌طلبان از غفلت شهروندان هستیم لذا به کاربران توصیه می‌شود ضمن افزایش آگاهی‌های خود نسبت به فضای مجازی، هر ادعایی را در این فضا باور نکرده و بدانند از ویژگی‌های بارز فضای سایبر این است که افراد می‌توانند هویت‌های متعددی اختیار کنند و مخاطبین خود را اغفال کنند.

    وی تصریح کرد: مجرمان سایبری در ماه مبارک رمضان با انتشار تصاویری از افراد بی‌خانمان یا کودکان بیمار و بی سرپناه و غیره در شبکه‌های اجتماعی تلاش دارند احساسات انسان دوستانه کاربران روزه دار را تحریک کنند تا بتوانند اقدامات مجرمانه خود را پیش ببرند. حتی در این خصوص شاهد بارگذاری سایت‌های جعلی هستیم که ادعای فعالیت خیرخواهانه در راستای رفع مشکلات نیازمندان و ایتام دارند در حالیکه این امر صحت ندارد.

    صاحبکاران گفت: به شهروندان توصیه می‌شود حتما برای کمک به نیازمندان و ایتام به موسسات شناخته شده و دارای مجوز یا مستقیما به ادارات مربوطه مانند کمیته امداد امام خمینی(ره)، اداره بهزیستی و غیره مراجعه کنند و فریب پیام ‌ها و سایت‌های جعلی را نخورند.

    وی بیان کرد: یکی از بهترین راهکارهای مقابله و کنترل چنین‌ ناهنجاری‌هایی کمک‌ نکردن به افراد و گروه‌های این‌چنینی است، چرا که همکاری‌ نکردن با این افراد سودجو استمرار و دوام اقدامات مجرمانه آنان را از بین خواهد برد.

    مسئول پلیس فتا استان گلستان در پایان افزود: پلیس فتا از هموطنان درخواست می‌کند در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی Cyberpolice.ir بخش ثبت گزارش مردمی گزارش کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.