حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3656 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
هشدار پلیس؛ کلاهبرداری به بهانه فطریه
  • ۱۰ تیر ۱۳۹۵ ساعت: 3:06
  • شناسه : 6162
    بازدید 4
    1

    پلیس فتا در آستانه عید سعید فطر درباره کلاهبرداری از شهروندان با ترفند کمک به نیازمندان و جمع آوری فطریه هشدار داد. به گزارش ایسنا، سرهنگ جواد جهانشیری، رییس پلیس فتای استان خراسان رضوی گفت: با نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان شاهد راه‌اندازی کانال و گروه هایی در فضای سایبری هستیم که […]

    پ
    پ

    پلیس فتا در آستانه عید سعید فطر درباره کلاهبرداری از شهروندان با ترفند کمک به نیازمندان و جمع آوری فطریه هشدار داد.

    به گزارش ایسنا، سرهنگ جواد جهانشیری، رییس پلیس فتای استان خراسان رضوی گفت: با نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان شاهد راه‌اندازی کانال و گروه هایی در فضای سایبری هستیم که به شهروندان پیشنهاداتی از قبیل دریافت کمک های مردمی و خیرخوهانه و شناسایی مستقیم نیازمندان را پیشنهاد می‌دهد در حالی که مجوزهای لازم برای این منظور را ندارند.

    وی افزود: در این روش کلاهبرداران در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی با انتشار تصاویری از افراد بی‌خانمان یا کودکان بیمار، احساسات انسان دوستانه کاربران روزه دار را تحریک و با معرفی درگاه های جعلی و تماس و پیام های ارسالی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

    جهانشیری با تاکید بر اینکه کاربران باید مراقب این فراخوان‌ها باشند، گفت: در سال‌های گذشته نیز کلاهبرداران با عنوان کمک‌های مردمی به افراد نیازمند، فعالیت های مجرمانه‌ای داشتند که پلیس فتا اقدام به شناسایی و دستگیری این قبیل کلاهبرداران و سوء استفاده گران کرده است.

    رئیس پلیس فتا خراسان رضوی ادامه داد:‌کاربرانی که قصد دارند فطریه یا کفاره روزه خود را از طریق فضای مجازی یا تلفن ‌بانک پرداخت کنند، می‌توانند فطریه یا کفاره روزه خود را از طریق شرکت‌ها و موسسات شناخته شده در کشور که توسط رسانه‌های جمعی اقدام به اعلام شماره حساب‌های رسمی می‌کنند اقدام کنند و از واریز فطریه یا کفاره روزه خود به حساب‌های نامعتبر و شخصی افراد خودداری کنند.

    بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فتا، وی ادامه داد:‌ شهروندانی که تمایل دارند از طریق تلفن‌بانک، اینترنت بانک و سایت‌های معتبر کمیته امداد امام خمینی(ره) در سراسر کشور اقدام به پرداخت فطریه یا کفاره روزه خود کنند دقت داشته باشند تا در دام سایتهای جعلی موسوم به فیشینگ گرفتار نشوند و هنگام پرداخت، موارد ایمنی چون آدرس سایت و وجود گواهینامه ssl را نادیده نگیرند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.