حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3660 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
مراقب این بیماری بعد از ماه رمضان باشید
  • ۲۸ تیر ۱۳۹۴ ساعت: 12:01
  • شناسه : 3941
    بازدید 8
    1

    در ماه مبارک رمضان به علت اینکه افراد برای رفع تشنگی از نمک کمتر استفاده می‌کنند به همین دلیل فشار‌خون آنها کاهش پیدا می‌کند. پیام فرحبخش متخصص تغذیه بیان کرد: بیماری فشار‌خون زمانی اتفاق می‌افتد که فشار‌خون بالای ۱۴۰ میلی‌متر جیوه باشد، علت این بیماری در بسیاری از افراد نا‌شناخته است و سایر علل بیماری […]

    پ
    پ

    در ماه مبارک رمضان به علت اینکه افراد برای رفع تشنگی از نمک کمتر استفاده می‌کنند به همین دلیل فشار‌خون آنها کاهش پیدا می‌کند.
    پیام فرحبخش متخصص تغذیه بیان کرد: بیماری فشار‌خون زمانی اتفاق می‌افتد که فشار‌خون بالای ۱۴۰ میلی‌متر جیوه باشد، علت این بیماری در بسیاری از افراد نا‌شناخته است و سایر علل بیماری فشار‌خون مربوط به کلیه و دستگاه قلبی، عروقی است که اگر این بیماری تحت کنترل نباشد و بیمار از درمان آن خودداری کند موجب خفگی در افراد می‌شود.

    وی افزود: عواملی که باعث بالابردن فشار‌خون در افراد می‌شود مصرف غذاهایی است که مقدار زیادی سدیم دارا باشد که در راس آنها نمک طعام قرار دارد و همچنین غذاهایی که بالقوه حاوی نمک زیاد است مثل ماهی دودی، تن ماهی، خیار‌شور و بسیاری از کنسرو‌ها و از طرف دیگر موادی که به کاهش فشار‌ خون کمک می‌کنند غذاهایی هستند که حاوی املاح کلسیم، منیزیم و پتاسیم باشد.

    این متخصص تغذیه گفت: در طی این ماه مبارک به علت اینکه وعده‌های غذایی افراد منظم می‌شود و افراد برای رفع تشنگی از سالاد و سبزیجات استفاده می‌کنند دریافت پتاسیم و منیزیم بدنشان بیشتر می‌شود که این امر به کاهش فشار‌خون کمک می‌کند.

    وی ادامه داد: به دلیل اینکه افراد به علت ترس از تشنگی مصرف نمک را در این ماه کاهش می‌دهند بنابراین با مصرف سدیم رو به رو هستند و کمتر در این ماه فشار‌خون بالا را تجربه می‌کنند.

    فرح‌بخش تصریح کرد: اما متاسفانه بسیاری از افراد با اتمام این ماه عادات غذایی نامناسب گذشته را تکرار می‌کنند و مجددا به سراغ مصرف بیش از حد نمک می‌روند که موجب افزایش شدید فشار‌خون در آنها می‌شود.
    ً
    وی خاطرنشان کرد: طبق دستور سازمان بهداشت جهانی تمام افراد باید کمتر از ۶ گرم در روز نمک طعام مصرف کنند که این میزان در افراد مبتلا به فشار‌خون حدودا باید به، نصف برسد پس بهتر است نه فقط در این ماه مبارک بلکه در تمام ماهها مصرف نمک را به حداقل رساند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.