حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3656 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
فلسفه روز جهانی قدس
  • ۱ تیر ۱۳۹۶ ساعت: 4:22
  • شناسه : 7337
    بازدید 10
    1

    روز قدس یک روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز قدس روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است، روز مقابله ملت‌ها با ابرقدرت هاست. روز قدس روزی است که باید به همه قدرت‌ها هشدار دهیم که اسلام دیگر تحت سیطره شما و عمال خبیث شما نیست. به گزارش تسنیم، متن یادداشت محمد کاظم […]

    پ
    پ

    روز قدس یک روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز قدس روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است، روز مقابله ملت‌ها با ابرقدرت هاست. روز قدس روزی است که باید به همه قدرت‌ها هشدار دهیم که اسلام دیگر تحت سیطره شما و عمال خبیث شما نیست.

    به گزارش تسنیم، متن یادداشت محمد کاظم انبارلویی با عنوان «فلسفه روز جهانی قدس» به شرح ذیل است:

    روز قدس چیست؟ کدامین هدف ملت و جمهوری اسلامی را تامین می کند؟ روز قدس ناظر به کدام آرمان اسلام و قرآن است؟ چرا روز قدس را گرامی می داریم؟ چرا همگرایی جهان اسلام در روز قدس تحقق می یابد و نقش روز قدس در ظهور قدرت اسلام چه می باشد؟

    هر سال که هنگام بحث روز جهانی قدس می شود باید به این سوالات و پاسخ‌های آن فکر کرد. امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی در جملاتی کوتاه به این پرسش‌ها پاسخ داده‌اند. ایشان می‌فرمایند؛ «روز قدس یک روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز قدس روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است، روز مقابله ملت‌ها با ابرقدرت هاست. روز قدس روزی است که باید به همه قدرت‌ها هشدار دهیم که اسلام دیگر تحت سیطره شما و عمال خبیث شما نیست. روز قدس روز حیات اسلام است . روز قدس روزی است که اسلام را باید احیاء کرد.»

    امام (ره) دستور کار مسلمانان را به بهانه روز قدس مشخص کرده است. مبتنی بر این دستور، کار جهاد با تبهکاران جهانی و در رأس آنها آمریکا و انگلیس و پایگاه نظامی منطقه‌ای آنان یعنی رژیم اشغالگر قدس و نیز نوکران آنها در منطقه و جهان باید وظیفه هر مسلمان انقلابی و آزاده در جهان با هر عقیده یا مذهب تلقی شود.

    کسانی که آرزو دارند روزی شعار مرگ بر آمریکا و انگلیس و اسرائیل غاصب از زبان ملت ایران و ملت‌های منطقه و جهان حذف شود، عملا در صف مستکبرین عالم عمل می کنند و راهبرد امام (ره) در مقابله با کفر و استبداد جهانی را قبول ندارند. کسانی که مرزبندی با ‌آمریکای ستمکار ندارند و به صلح و سازش با او می اندیشند، اسلام را در سیطره قدرت‌های جهانی بویژه آمریکا می خواهند.

    کسانی که صف خود را از صف مجاهدان در راه خدا و آزادی قدس جدا کرده‌اند، به اسلام و احیای اسلامی فکر نمی کنند. اینها همان کسانی اند که رکس تیلرسون وزیر خارجه خبیث آمریکا می‌گوید؛ «قرار است در ایران با آمریکا همکاری کنند و مسیر حرکت نظام جمهوری اسلامی را به نفع منافع آمریکا تغییر دهند.»

    ***

    متاسفانه سازمان ملل برای توسعه روزافزون آمریکا و قدرت‌های جهانی بر ملت‌های جهان بویژه جهان اسلام، با آمریکا و دیگر ستمکاران همکاری کرده و در مسیری بر خلاف مسیر مستضعفان عالم و مسلمانان حرکت می کند. سازمان ملل برای این توسعه طلبی، سندی تهیه کرده و اهداف خود را در این سند که به سند ۲۰۳۰ معروف است، گنجانده و نام این سند را نیز «دگرگون ساختن جهان ما» نهاده است. آنها صریحا گفته‌اند ما می خواهیم یک حکومت جهانی برای تربیت شهروند جهانی ایجاد کنیم. این حکومت، درست نقطه مقابل حکومت جهانی مهدی موعود (عج) است. اکنون جهان در آستانه ظهور است. مستکبران عالم متوجه این امر شده اند و برای مقابله با حکومت جهانی امام زمان (عج) خودشان را آماده می کنند.

    قانون حاکم بر این حکومت جهانی آنچنان که در اسناد سازمان ملل آمده است قانون کفر، الحاد و شرک جهانی است که توسط آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی، جعل، تبلیغ و ترویج می شود.

    آمریکا امروز به صورت نرم در حال تمهید مقدمات حکومت جهانی خود با بسترسازی اسناد و سازمان ملل بویژه سند ۲۰۳۰ است. یونسکو در بومی سازی سند ۲۰۳۰ در ایران آمده اسناد بالادستی را گرفته تا با حذف کلیدواژه‌های اصلی این اسناد، اهداف شوم جامعه جهانی زیر پرچم کفر را عملیاتی کرده باشد.

    – به عنوان مثال کلمه «اسلامی» را از عبارت فرهنگ و تمدن اسلامی – ایرانی، کلمه «مهدوی» را از عبارت «قوام بخش و زمینه‌ ساز جامعه جهانی عدل مهدوی» و عبارت «در تراز جمهوری اسلامی ایران» و «الهام بخش» … را در سند نهایی حذف کرده است.

    – واژگانی چون «توانمندی‌های تربیتی ممتاز» ، «تربیت انسان موحد» ، «مؤمن»، «معتقد به معاد»، «آَشنا و متعهد و مسئول در برابر خدا»، خود و دیگران و طبیعت و «جهادگر» و «وطن دوست» را از متن سند تحول حذف کرده‌اند.

    – هر چیزی که مربوط به هویت ملی و اسلامیت در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش وجود دارد توسط کمیسیون ملی یونسکو حذف شده است. (۱)

    واقعا این ننگ را باید به کجا ببریم که برخی با یک حرکت شگفت آور در اسناد بالادستی نظام به صورت «نرم» طوری اختلال و دستکاری می کنند که قطار جمهوری اسلامی به طور طبیعی روی خط ریل کسانی حرکت کند که جهان را به سمت و سوی کفر، شرک و الحاد هدایت می کنند.

    خوشبختانه اجرای سند ۲۰۳۰ در نشست اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ابطال و تصریح شده هر سند بین‌المللی ای که با اسناد بالادستی نظام مغایر باشد ملغی اثر است. این گام بلندی بود، اما دولت باید طی تصویبنامه‌ای هم خود سند و هم کارگروهی را که برای اجرای آن تشکیل شده، لغو و اعلام نماید، اما متاسفانه تا کنون لغو سند و لغو تشکیل کارگروه آن اعلام نشده است.

    ***

    برگردیم به روز قدس و فلسفه وجودی آن و گام‌های بلندی که طی ۴ دهه پس از انقلاب برای غنی‌سازی آن برداشته شده است. روز جمعه روز جهانی قدس، در ۹۰۰ شهر کشور و در سرتاسر جهان اسلام و برخی کشورهای آزاد جهان برگزار می شود. ملت‌های جهان در این روز، مرگ استکبار جهانی و نابودی کفر و شرک و الحاد را فریاد می زنند. ملت‌های جهان علیه ترور،‌ اشغالگری، غصب سرزمین و شکنجه بی‌گناهان در سرزمین‌های اشغالی را که توسط رژیم صهیونیستی اعمال می شود، محکوم می کنند و فریاد خود را علیه ستم و تبهکاری رژیم اشغالگر قدس بلند می کنند. این فریادها در آخرین جمعه ماه رمضان بالاخره روزی به ثمر می رسد و نابودی رژیم اشغالگر قدس را رقم خواهد زد.

    پی نوشت:

    ۱- خانم زهرا آیت اللهی، رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان در گفتگو با شبکه افق، برنامه جهان‌ آرا ۲۸/۳/۹۶

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.