حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
عوارض روزه بدون سحری
  • ۲ تیر ۱۳۹۵ ساعت: 15:41
  • شناسه : 5800
    بازدید 9
    2

    سید مهدی میرغضنفری درباره ماه رمضان اظهار داشت: نخوردن سحری کار بسیار غلط و بسیار مضر است و توصیه نمی‌شود. به گفته وی برای بعضی از افراد بسیار معدود که ما باید از نزدیک ببینیم و معاینه کنیم و شاید بگوییم که سحری بسیار کم بخورند که خیلی به ندرت پیش می‌آید. زخم معده و […]

    پ
    پ

    سید مهدی میرغضنفری درباره ماه رمضان اظهار داشت: نخوردن سحری کار بسیار غلط و بسیار مضر است و توصیه نمی‌شود.

    به گفته وی برای بعضی از افراد بسیار معدود که ما باید از نزدیک ببینیم و معاینه کنیم و شاید بگوییم که سحری بسیار کم بخورند که خیلی به ندرت پیش می‌آید.

    زخم معده و زحم اثنی عشر از عوارش روزه بدون سحری است

    این پژوهشگر طب سنتی ادامه داد: غذا اگر وارد معده نشود و مخصوصا در روزهای بلند گرم و افرادی که غلبه گرمی و خشکی در بدن دارند بسیار بیشتر در معرض خطر هستند و اگر این افراد بدون سحری روزه بگیرند بروز مشکلات گوارشی مخصوصا زخم معده و اثنی عشر بسیار زیاد است.

    میرغضنفری گفت: حتی در بعضی از افراد نخوردن سحری و بروز مشکلات گوارشی منجر به بستری شدن آنها می‌شود و ممکن است نتوانند روزه را ادامه دهند؛ وقتی قوه بدن چیزی در معده برای هضم پیدا نکند به بافت طبیعی می‌پردازد و آن را می‌خورد و هضم می‌کند و به مرور خون ریزی ایجاد می‌کند و زخم‌ها و التهابات ایجاد می‌شود.

    مصرف شیرینی زیادی در هنگام سحرموجب افت شدید قند خون می‌شود

    وی ادامه داد: مصرف شیرینی زیادی در هنگام سحر مصرف می‌کنند, می‌تواند موجب افت شدید قند خون در طول روز شود بنابراین بین افطار تا زمان خواب غذاهای سبک مصرف کنند، میوه جات، سبزی جات، آش ها و سوپ ها مصرف شود.

    این پژوهشگر خاطرنشان کرد: از وعده افطار تا وعده سحری افراد خیلی غذا نخورند چون گوارش در ماه رمضان ضعیف می‌شود؛ افراد در وعده سحر غذای خوب و یک مقدار سنگین‌تر و پر انرژی تر بخورند تا در طول روز انرژی داشته باشند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.