حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3656 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
روزه داران شیر مصرف کنند
  • ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت: 19:05
  • شناسه : 8796
    بازدید 4
    0

    رئیس گروه تغدیه مرکز بهداشت یزد با توصیه به روزه داران که ماه رمضان شیر مصرف کنند، گفت: شیر از جمله وعده غذایی کامل، سالم و سرشار از ویتامین و کلسیم است. یوسف نقیایی در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه مصرف شیر در ماه رمضان نسبت به دیگر مواد غذایی کاهش می […]

    پ
    پ

    رئیس گروه تغدیه مرکز بهداشت یزد با توصیه به روزه داران که ماه رمضان شیر مصرف کنند، گفت: شیر از جمله وعده غذایی کامل، سالم و سرشار از ویتامین و کلسیم است.
    یوسف نقیایی در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه مصرف شیر در ماه رمضان نسبت به دیگر مواد غذایی کاهش می یابد، افزود: روزه داران در میان وعده افطار تا سحر مصرف شیر را در برنامه غذایی خود قرار دهند.
    وی افزود: آنها می تواند، موقع افطار مصرف ترکیبات شیر از جمله شیر موز، فرنی کم شکر و شیر برنج را در اولویت برنامه های غذایی خود قرار دهند.
    این متخصص تغذیه بر مصرف سبزی در ایام یادشده تاکید کرد و یادآور شد: سبزی سرشار از فیبر غذایی است که نقش موثری در حرکت غذا در سیستم گوارش افراد و روزه داران دارد و از یبوست نیز جلوگیری کند.
    نقیایی تاکید کرد: برنامه غذایی ماه رمضان باید متنوع و متعادل شامل چهار گروه اصلی نان و غلات، میوه و سبزی، گوشت، حبوبات و تخم مرغ و شیر لبنیات باشد تا همه نیازهای بدن برآورده شود.
    رئیس گروه تغدیه مرکز بهداشت استان اضافه کرد: روزه داران از صرف غذاهای متعدد در یک وعده پرهیز کنند، سالاد و سبزی تازه همراه با وعده های غذایی استفاده شود.
    وی افزود: روزه داران در وعده سحری و افطاری از مصرف زیاد مواد قندی مانند شکر ، شیرینی ، شکلات ، زولبیا ، بامیه ، شله زرد ، نوشابه گازدار و آب یخ خودداری کنید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.