حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
رنگ و بوی رمضان در کوچه و خیابان‌های پاکستان/فصل عبادت و میهمانی+تصاویر
  • ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت: 1:03
  • شناسه : 6844
    بازدید 9
    0

    هلال ماه رمضان که رؤیت می‌شود پاکستان غرق عطر معنویت می‌شود و تمام مردم آن به‌اشتیاق پای سفره قرآن می‌نشینند. به گزارش تسنیم، ماه رمضان ماه عبادت و بندگی خداست که دل‌های عاشق را میهمان خود می‌کند ولی حکایت رمضان در پاکستان شیرین‌تر و گرم‌تر از هر جایی است. کشوری که از لحاظ جمعیت دومین […]

    پ
    پ

    هلال ماه رمضان که رؤیت می‌شود پاکستان غرق عطر معنویت می‌شود و تمام مردم آن به‌اشتیاق پای سفره قرآن می‌نشینند.

    به گزارش تسنیم، ماه رمضان ماه عبادت و بندگی خداست که دل‌های عاشق را میهمان خود می‌کند ولی حکایت رمضان در پاکستان شیرین‌تر و گرم‌تر از هر جایی است.

    کشوری که از لحاظ جمعیت دومین کشور بزرگ اسلامی است این روزها خورشید را نزدیکتر از هر زمان دیگری می‌بیند، حرارت ۵۴درجه‌ای برخی مناطق پاکستان حکایت از آتش سوزانی دارد که از زمین آن زبانه می‌کشد.

    ولی مشکل تنها این دمای بالا نیست، مردم صبور این کشور مجبورند تا ۲۱ ساعت قطعی برق را در روز تجربه کنند، حتی تصور این حالت برای بسیاری دشوار است؛ روزه‌داری در حرارت ۵۴ درجه سانتی‌گراد بدون برق.

    ولی اینجا پاکستان است و مردم آن صبر را یاد گرفته‌اند. لحظه‌ای صدای قرآن و دعا و مناجات از بلندگوی مساجد قطع نمی‌شود و هر که را می‌بینیم یا مشغول خواندن قرآن است یا به‌سوی جایی می‌رود که قرآن می‌خوانند.

    و به همین دلیل است که رمضان در پاکستان رنگ و بویی منحصر به فرد دارد.

    نمازهای یومیه نه‌تنها در مساجد بلکه در کوچه‌ها و خیابان‌ها نیز ادا می‌شود، سحر باشد یا افطار مساجد مملو از جمعیتی است که فیض نماز جماعت در این ماه را از دست نمی‌دهند.

    و اما سفره افطار که دیگر خود بزرگترین نمایشگر فرهنگ و سنت امت مسلمان است در پاکستان ویژه‌تر از هر جایی است.

    مردم از ساعت‌ها پیش از افطار برای خرید «سمبوسه و پکوره و نمک‌پاره و رول گوشت» صف می‌بندند. سمبوسه در پاکستان با انواع سس‌ها و ادویه‌جات سرو می‌شود که طعمی بی‌نظیر و به یاد ماندنی دارد.

    زولبیا و بامیه نیز به‌وفور در پاکستان پیدا می‌شود البته طعم آن کمی با نمونه ایرانی تفاوت دارد ولی درهرحال زولبیا و بامیه پاکستانی طرفداران بی‌شماری دارد به‌خصوص اگر کنار آن شیر گرم هم موجود باشد.

    در پاکستان مسجدی وجود ندارد که در آن افطار داده نشود، بنابراین در ماه ضیافت الهی کسی باقی نمی‌نماند که از فیض برکت خدا بهره‌مند نشود.

    بازارها و فروشگاه‌ها هم در پاکستان رونقی دوباره پیدا می‌کنند و تا پاسی از شب میزبان مشتریان خود هستند.

    همه اینها باعث می‌شود تا گرمی و قطعی مکرر برق مقابل صبر مردم پاکستان زانو بزنند و رمضان رنگ و بویی ویژه‌تر از هرجایی دیگر داشته باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.