حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
توزیع ۷۰ هزار تن روغن، برنج و شکر برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان/ خرید تضمینی ۹۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت: 4:35
  • شناسه : 7513
    بازدید 17
    0

    مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان ۳۰ هزار تن شکر، ۱۰ هزار تن روغن خام و ۳۰ هزار تن برنج از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه می‌شود. به گزارش فارس، یزدان سیف در نشست خبری در محل شرکت بازرگانی دولتی ایران اظهار داشت: در سال ۹۶ در حوزه تولید و […]

    پ
    پ

    مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان ۳۰ هزار تن شکر، ۱۰ هزار تن روغن خام و ۳۰ هزار تن برنج از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه می‌شود.

    به گزارش فارس، یزدان سیف در نشست خبری در محل شرکت بازرگانی دولتی ایران اظهار داشت: در سال ۹۶ در حوزه تولید و بازرگانی محصولات کشاورزی سال خوبی رقم خورد، قریب به ۲ میلیون تن شکر را در کشور تولید کردیم که به طوری که در طول ۱۲۲ سال سابقه عمر صنعت قند و شکر سابقه نداشته است و امروز نیز به سمت تولید و خودکفایی این محصول در حرکت هستیم.

    وی با اشاره به اینکه در حوزه تولید گندم نیز در سال ۹۶ سال خوبی داشته‌ایم ،خاطرنشان کرد: ۵۴۳ هزار تن گندم یا معادلش را به خارج از کشور صادر کرده‌ایم که ۳۴۰ هزار تن آن صادرات آرد، ۵۸ هزار تن صادرات گندم و ۱۹۰ هزار تن مشتقات آرد بوده است که در این حوزه ۴۰ هزار نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده است.

    سیف همچنین در مورد خرید تضمینی گندم در سال جدید هم گفت: تا ۱۴ اردیبهشت ۹۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان تحویل گرفته‌ایم که سال ۹۶ در همین زمان ۶۶۳ هزار تن تحویل گرفته شده بود.

    مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران خرید تضمینی گندم را از استان‌های گرمسیر یعنی استان‌های ایلام،‌ بوشهر،‌ خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، هرمزگان، کرمان و کهگیلویه و بویراحمد دانست و افزود: استان خوزستان با نزدیک به ۷۰۰ هزار تن تحویل گندم به مراکز بخش کشاورزی عملا بیشتری حجم تولید و تحویل تولید گندم را بر دوش کشیده است.

    وی به این نکته هم اشاره کرد که امسال خرید گندم صرفا از کشاورزانی انجام می‌شود که اطلاعاتشان در سامانه پهنه‌بندی ثبت شده و کشاورزانی که اطلاعاتشان مشکل داشته باشد، عملا امکان انتقال وجه برای آنها فراهم نیست.

    سیف گفت: از مجموع ۹۲۸ هزار تن گندم تحویل گرفته شده اطلاعات ۵۷۰ هزار تن گندم در سامانه پهنه‌بندی ثبت شده که تا پس فردا ۵۰ درصد از این میزان معادل رقمی حدود ۳۷۵ میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت می‌‌شود.

    وی در مورد توزیع اقلام مربوط به تنظیم بازار ماه مبارک رمضان هم گفت: برای تثبیت بازار با هماهنگی انجمن‌های صنفی و صنایع کشور اعم از روغن نباتی، شکر و ماکارونی تلاش کرده‌ایم که بازار کم تنش و بی‌تنشی را داشته باشیم.

    وی اضافه کرد: ۳۰ هزار تن برنج از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌های و تعاونی‌های کارگری توزیع می‌شود که قیمت هر کیلوگرم برنج ۱۱۲۱ هندی به صورت عمده برای تحویل به فروشندگان هر کیلوگرم ۵۲۰۰ تومان و برای مصرف کنندگان ۵۵۰۰ تومان در هر کیلوگرم خواهد بود. همچنین قیمت هر کیلوگرم برنج درجه دو هندی PR11 درب انبار عمده‌فروشی ۲۳۰۰ تومان و برای مصرف کننده ۲۶۰۰ تومان در هر کیلوگرم خواهد بود. برنج تایلندی شمالی هم تحویل به فروشندگان هر کیلوگرم ۳۶۰۰ تومان و برای مصرف کننده هر کیلوگرم ۳۹۰۰ تومان خواهد بود.

    سیف از تخفیف ۱۰ درصدی برای روغن‌نباتی توزیعی در فروشگاه زنجیره‌ای خبر داد و گفت: شکر هم ۲۰ هزار تن برای صنایع از جمله شیرینی،‌ شکلات به صورت فله‌ای توزیع خواهد شد و ۱۰ هزار تن به صورت بسته‌بندی از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای مصرف کنندگان توزیع می‌شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.