حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3670 تعداد نوشته های امروز : 14 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
تغییر بدون مشورت مصرف دارو در ماه رمضان مضر است
  • ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت: 0:28
  • شناسه : 7692
    بازدید 9
    2

    تغییر زمان مصرف دارو در ماه مبارک رمضان بدون مشورت با پزشک معالج می تواند سبب بروز اختلال در روند درمان بیماران شود. دکتر فرزانه فرجیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قطع مصرف دارو و یا تغییر در میزان و زمان مصرف آن بدون مشورت با پزشک معالج و […]

    پ
    پ

    تغییر زمان مصرف دارو در ماه مبارک رمضان بدون مشورت با پزشک معالج می تواند سبب بروز اختلال در روند درمان بیماران شود.
    دکتر فرزانه فرجیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قطع مصرف دارو و یا تغییر در میزان و زمان مصرف آن بدون مشورت با پزشک معالج و یا دکتر داروساز کار نادرستی است که علاوه بر بروز اختلال در روند درمان می تواند سبب کاهش اثر بخشی داروها شود.
    وی تصریح کرد: قطع خودسرانه مصرف برخی از داروها برای بیماران کلیوی، مغز و اعصاب، فشار خون و صرع کار بسیار خطرناکی است که می تواند عوارض ناگواری به دنبال داشته باشد.
    وی افزود: بیماران دیابتی، کلیوی، مبتلایان به آسم و یا صرع، مادران باردار و شیرده و مبتلایان به زخم های گوارشی حتما باید قبل از اقدام به روزه داری، پزشک معالج خود را در جریان قرار داده و درخصوص نحوه مصرف داروهای خود با وی مشورت کنند.
    معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به بیماران دیابتی به ویژه مصرف کنندگان انسولین توصیه کرد که زیر نظر پزشک روزه بگیرند و روزانه در چندین نوبت میزان قند و فشار خون خود را کنترل کنند.
    فرجیان با اشاره به طولانی بودن مدت روزه داری و کاهش میزان الکترولیت ها، آب و قند بدن تاکید کرد: بهتر است روزه داران افطار خود را با آب، چای و سوپ سبزیجات به همراه چند عدد خرما آغاز و پس از گذشت یک تا ۲ ساعت از افطار، نسبت به صرف شام اقدام کنند.
    وی تاکید کرد: در ابتدای بازکردن روزه باید از مصرف غذاهای پرچرب، سرخ کردنی و حجیم اجتناب کرد و نوشیدن آب بسیار سرد نیز سبب بروز اختلال در هضم غذا و تضعیف عملکرد معده می شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.