حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3656 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
بد خوری در ماه مبارک رمضان
  • ۲۰ تیر ۱۳۹۳ ساعت: 22:33
  • شناسه : 1388
    بازدید 8
    1

    برخی که قصد رژیم لاغری دارند تصور می کنند ، ماه رمضان فرصت مناسبی برای کاهش وزن است. این در حالی است که از نظر دبیر انجمن پیشگیری از چاقی این تصور درستی نیست. دکتر « محمد هاشمی » در سایت شخصی خود تاکید کرد: نگاه به ماه رمضان برای کاهش وزن نگاه مناسبی نیست. […]

    پ
    پ

    برخی که قصد رژیم لاغری دارند تصور می کنند ، ماه رمضان فرصت مناسبی برای کاهش وزن است. این در حالی است که از نظر دبیر انجمن پیشگیری از چاقی این تصور درستی نیست.
    دکتر « محمد هاشمی » در سایت شخصی خود تاکید کرد: نگاه به ماه رمضان برای کاهش وزن نگاه مناسبی نیست. در واقع اگر تغذیه مناسب و اصولی وجود داشته باشد ، در پایان این ماه اصلا نباید تغییر وزن ایجاد شود.

    دبیر انجمن پیشگیری از چاقی به افرادی که می خواهند در این ماه لاغرتر شوند توصیه کرد: اگر کسی از رژیم غذایی برای کاهش وزن استفاده می کند، تغذیه اش در این ماه باید بر اساس توصیه درمانگرش باشد و به هیچ عنوان سعی نکند با کم خوردن بیش از حد، در این ماه کاهش وزن بیشتر از معمول داشته باشد.

    ** دو سوی طیف بد خوری ها در ماه رمضان

    هاشمی افزود: پرخوری در فاصله افطار تا سحر، استفاده از خوراکی هایی که طی سال کمتر استفاده می کنیم از یک طرف و امساک و کم خوری سرخود و غیرمنطقی از جانب دیگر، دو سوی طیف بد خوری به حساب می آید که می تواند سلامتی ما را تهدید کند.

    وی با بیان این که روزه داران برای بهره مندی کامل تر از فیوضات این ماه، همانند باقی ایام سال، باید تغذیه ای صحیح داشته باشند به اصول تغذیه صحیح هم اشاره کرد و افزود: این تغذیه صحیح شامل سه اصل تنوع، تعادل و تناسب است .

    دبیر انجمن پیشگیری از چاقی ادامه داد: تنوع به این معنی که از همه گروه های مواد غذایی استفاده شود. تعادل یعنی بر اساس هرم غذایی، مواد غذایی مصرف شود و تناسب به این معنا است که میزان کالری دریافتی با میزان فعالیت، نیاز و جثه افراد تناسب داشته باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.