حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

یکشنبه, ۲۶ فروردین , ۱۴۰۳ Sunday, 14 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
اوقات شرعی، ادعیه، احکام روزه، پیشواز و هرآنچه در ماه رمضان نیاز دارید
  • ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ ساعت: 0:55
  • شناسه : 5193
    بازدید 8
    1

    چند روزی از شروع ماه رمضان سال ۹۵ می‌گذرد و به مناسبت آغاز این ماه مبارک، مقاله‌ای در رابطه با اپلیکیشن‌های مربوط به ماه رمضان برای هر ۳ پلت‌فرم موبایل آماده کرده‌ایم. سال گذشته مطلبی با عنوان “معرفی ۸ اپلیکیشن کاربردی به مناسبت ماه رمضان” خدمت شما ارائه شد که در آن مجموعا ۸ اپلیکیشن […]

    پ
    پ

    چند روزی از شروع ماه رمضان سال ۹۵ می‌گذرد و به مناسبت آغاز این ماه مبارک، مقاله‌ای در رابطه با اپلیکیشن‌های مربوط به ماه رمضان برای هر ۳ پلت‌فرم موبایل آماده کرده‌ایم.

    سال گذشته مطلبی با عنوان “معرفی ۸ اپلیکیشن کاربردی به مناسبت ماه رمضان” خدمت شما ارائه شد که در آن مجموعا ۸ اپلیکیشن را در رابطه با این ماه مبارک معرفی کردیم. امسال اما تصمیم گرفتیم تا مانند مقاله‌ی معرفی اپلیکیشن رسمی یورو ۲۰۱۶، به جای شلوغ کردن مطلب و معرفی اپلیکیشن‌های زیاد و در نتیجه گیج کردن مخاطب، از هر پلت‌فرم تنها یک اپلیکیشن کامل و ایده‌آل را انتخاب و معرفی کنیم. در ادامه با ما همراه باشید تا با این ۳ اپلیکیشن آشنا شوید.

    اندروید – “ربنا”

    “ربنا (ویژه رمضان)” اپلیکیشنی فوق‌العاده برای گوشی‌های اندروید است که از نگاه نگارنده به قدری کامل و بی‌نقص طراحی شده است که هیچ اپلیکیشن فارسی زبانی (در زمینه‌ی ماه رمضان) یارای رقابت با آن را ندارد. این اپلیکیشن دارای طراحی بسیار زیبا و چشم نوازی است به طوری که بدون شک از کار با آن لذت خواهید برد چراکه همه چیز به طور گویا و با کیفیت طراحی شده است و علاوه بر آن شاهد انیمیشن‌های کوچکی در جا‌به‌جایی‌های بین منوها هستیم که زیبایی رابط کاربری را دو چندان کرده است. درواقع بدون اغراق می‌توان گفت “ربنا (ویژه رمضان)” یکی از معدود اپلیکیشن‌های فارسی زبانی است که همه چیز در آن سرجای خودش قرار دارد و در یک نگاه می‌توان زیر و بم و برنامه را متوجه شد. اگر برای ماه رمضان به دنبال یک همراه بی‌نقص و کامل هستید پیشنهاد ویژه‌ی زومیت به شما “ربنا (ویژه رمضان)” خواهد بود. اپلیکیشنی که به صورت کاملا رایگان و حتی بدون هیچ تبلیغاتی منتشر شده است و با نصب آن می‌توانید از دیگر برنامه‌های مشابه بی‌نیاز شوید. در ادامه به معرفی بخش‌های مختلف این اپلیکیشن خواهیم پرداخت.

    • صفحه نخست

    نکته‌ی بسیار جالی که در اپلیکیشن “ربنا (ویژه رمضان)” وجود دارد دسترسی سریع به اطلاعاتی است که به آن نیاز دارید. در اولین ورود به برنامه و در بالای لیست امکانات این برنامه بدون هیچ مقدمه‌ای شاهد ساعت دقیق اذان بعدی (صبح، ظهر یا مغرب) در روز جاری خواهید بود و در زیر آن نیز تاریخ دقیق شمسی، میلادی و قمری درج شده است تا به نوعی بتوان در یک نگاه به این اطلاعات مهم دسترسی داشته باشیم.

    • اوقات شرعی

    همانطور که گفته شد در همان صفحه‌ی اول ساعت دقیق نزدیک‌ترین اذان به لحظه‌ای که برنامه را مرور می‌کنید درج شده است اما اگر بنا به هر دلیلی نیاز به آگاهی از موارد دیگری همچون اذان‌های دیگر، طلوع و غروب خورشید، نیمه شب شرعی و‌ اطلاعات دیگر دارید می‌توانید به اولین گزینه در لیست امکانات برنامه مراجعه کنید تا از تمام این موارد متناسب با شهر و تاریخی که در آن هستید باخبر شوید.

    • پخش اذان

    در صورت تمایل می‌توانید در تنظیمات برنامه گزینه‌های مربوط به پخش اذان صبح، ظهر و مغرب را روشن کرده تا در زمان پخش اذان، علاوه بر آنکه توسط این برنامه از این موضوع با خبر شوید، بانگ اذان را نیز در گوشی موبایل خود بشنوید.

    • ادعیه روزهای ماه رمضان

    ماه مبارک رمضان دارای ادعیه‌ی مختلفی است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها دعاهای روزانه‌ی ماه رمضان است. در این بخش دعای ۳۰ روز ماه رمضان به تفکیک روز و با تیترهایی همچون “دعای روز اول” و‌… تعبیه شده و نکته‌ی با ارزش وجود ترجمه‌ی فارسی و قرائت صوتی آن در این بخش است.

    • سایر دعاهای ماه رمضان

    همانطور که اشاره شد ماه رمضان دارای دعاهای بسیاری است که در این بخش، می‌توانید به بخشی از مهم‌ترین آن‌ها دسترسی داشته باشید. از موارد موجود در این بخش می‌توان به دعای ربنا، دعای شهر رمضان، افطار، سحر، توسل و‌… اشاره کرد. همانند بخش قبل در این بخش نیز ترجمه‌ی فارسی و قرائت صوتی دعاها تهیه شده و در دسترش ما قرار خواهند گرفت.

    • احکام روزه و ماه رمضان

    روزه گرفتن تنها نخوردن و نیاشامیدن نیست و موارد بسیاری وجود دارد که می‌تواند باعث باطل شدن روزه‌ی افراد شود. در این بخش لیستی کامل درباره‌ی احکام مربوط به روزه و ماه رمضان خواهید بود که می‌توانید با مطالعه‌ی آن پاسخ بسیاری از سوالات خود را پیدا کنید. در این بخش مواردی همچون فرو بردن سر در آب، رسیدن غبار غلیظ به حلق، دروغ بستن به خدا و چندین مورد دیگر مورد بررسی قرار گرفته‌اند و در رابطه با باطل شدن یا نشدن روزه توسط هرکدام توضیحات مختصر و مفیدی داده شده است. علاوه بر این احکام مهم دیگری در رابطه با روزه و ماه رمضان نیز در این بخش وجود دارد که از میان آن‌ها می‌توان به احکام روزه برای مسافران، احکام و کفاره‌ی روزه‌های قضا شده، افرادی که روزه بر آن‌ها واجب نیست و‌… اشاره کرد.

    • فضیلت و اعمال شب قدر

    شب‌های قدر بخشی مهم از ماه رمضان هستند که هر ساله در ایران نیز مراسم‌های مختلفی همچون خواندن دعای جوشن کبیر و‌… برای آن برگزار می‌شود. در این بخش علاوه بر بررسی فضیلت‌های این چند شب، اعمال شب‌های نوزدم، بیست و یکم و بیست و سوم را نیز در دسترس خواهید داشت. در کنار تمام این موارد دعای جوشن کبیر (متن) و دعای افتتاح (متن و ترجمه) نیز در این بخش وجود دارند تا مجموعه‌ای کامل را برای شب‌های قدر در اختیار داشته باشید.

    • پیامک‌های مناسبتی

    در این بخش همانطور که از عنوان آن مشخص است با مجموعه‌ای کامل از پیامک‌های مرتبط با ماه رمضان مواجه خواهید بود که با کمک گزینه‌ی “ارسال به دوستان” می‌توانید هر کدام را که مایل بودید برای دوستان خود در اپلیکیشن‌های مختلف ارسال کنید.

    • تصاویر مذهبی

    در این بخش به والپیپر‌های بسیار زیبا و با کیفیتی در رابطه با ماه رمضان، شب‌های قدر و‌… دسترسی خواهید داشت و می‌توانید از آن‌ها برای تصویر زمینه‌ی گوشی، کامپیوتر یا حتی انتشار در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. خوشبختانه کیفیت فایل‌های موجود در این بخش بسیار مناسب بوده و می‌توانید بدون افت کیفیت از این تصاویر برای صفحه‌نمایش‌های بزرگ نیز استفاده کنید.

    • ذکر شمار

    توسط این بخش می‌توانید ذکرهایی که نیاز به تکرار دارند (مانند صلوات یا‌…) را به طور دقیق شمارش کنید تا بنا به هر دلیلی تعداد ذکرها را فراموش نکنید. با لمس گزینه‌ی “+” می‌توانید به تعداد شمارنده اضافه کنید. خوشبختانه در صورت خروج از این بخش شمارنده در همان عددی که از آن خارج شده‌اید باقی می‌ماند و از همین رو می‌توانید در نوبت‌های بعدی، آن را ادامه دهید.

    • قبله نما

    در بخش قبله نما می‌توانید به سادگی هرچه تمام‌تر جهت قبله را در مواقع ضروری پیدا کنید. برای اینکار گوشی موبایل شما باید از سنسورهای مربوطه برخوردار باشد. روش انجام قبله یابی نیز در همین بخش به طور کامل آموزش داده شده است.

    • رینگتون و آهنگ‌های پیشواز ایرانسل و همراه اول

    در این سه بخش نیز می‌توانید به رینگتون‌های مناسبتی دسترسی داشته باشید تا هرکدام را که مایل بودید دریافت کرده و به عنوان زنگ تماس گوشی تنظیم کنید. همچنین توسط بخش‌های پیشواز نیز می‌توانید به نام و کد هر آهنگ دسترسی داشته باشید و با ارسال کد هر عنوان به شماره‌هایی که در همین بخش ذکر شده است از آن‌ها به عنوان آهنگ پیشواز خطوط ایرانسل یا همراه اول خود استفاده کنید.

    برای دانلود برنامه روی این لینک کلیک کنید.


     ویندوزموبایل – “زندگی مسلمان”

    “زندگی مسلمان” اپلیکیشنی برای گوشی‌های ویندوزموبایل است که قابل نصب بر روی نسخه‌ی ۸ تا ۱۰ این پلت‌فرم بوده و یک اپلیکیشن مذهبی بسیار کامل محسوب می‌شود. اولین نکته‌ای که در “زندگی مسلمان” نظر ما را به خود جلب کرد ظاهر بسیار شیک و چشم نواز آن بود به طوری که قطعا از کار با این برنامه لذت خواهید برد. در اپلیکیشن “زندگی مسلمان” نیز مانند “ربنا” شاهد اطلاعات مهمی همچون ساعت، تاریخ شمسی و لحظه‌ی نزدیک‌ترین اذان در روز جاری هستیم که می‌تواند اطلاعات مفیدی را در سریع‌ترین زمان ممکن به نمایش بگذارد. در بخش پایینی نیز امکانات و بخش‌های برنامه به معرض نمایش گذاشته شده‌اند. در “زندگی مسلمان” که به طور کاملا رایگان قابل دانلود و نصب خواهد بود امکانات متنوعی وجود دارند که در ادامه به معرفی عناوین این امکانات خواهیم پرداخت. توضیحات و کارکرد هربخش به طور کامل در نسخه‌ی اندرویدی توضیح داده شده است از همین رو تنها به تیتر و عنوان امکانات موجود در “زندگی مسلمان” اشاره خواهیم کرد.

    • نمایش اوقات شرعی
    • قبله نما، ذکر شمار و رکعت شمار
    • پخش اذان توسط موذن‌های مختلف
    • ثبت یادآور برای سحر یا نماز
    • پشتیبانی از کاشی زنده
    • حدیث معرفت
    • نمایش تاریخ شمسی و قمری

    برای دانلود برنامه روی این لینک کلیک کنید.


    آی او اس – “اذان گو”

    اذان‌گو یکی از بهترین اپلیکیشن‌های موجود در این زمینه برای گوشی‌های آیفون است. اپلیکیشنی که با تمرکز روی اوقات شرعی و پخش اذان ساخته شده اما در کنار این امکانات، دارای ویژگی‌هایی بی‌نظیری همچون محاسبه‌ی زمان اذان براساس موقعیت جغرافیایی و فرمول محاسبه‌ی دلخواه (مؤسسه‌ی ژئو فیزیک دانشگاه تهران و‌… است. مهم‌ترین موضوعی که در اجرای اول برنامه توجه شما را به خود جلب خواهد کرد ظاهر و رابط کاربری زیبای این برنامه است به طوری که به جرات می‌توان آن را یکی از بهترین اپلیکیشن‌های ایرانی ساخته شده برای آیفون دانست. در ادامه می‌توانید ویژگی‌های کامل این برنامه را مشاهده کنید.

    • تقویم کامل سال جاری همراه با مناسبت‌ها و تعطیلات
    • قبله نما‌ی دقیق براساس موقعیت جغرافیایی
    • قابلیت اطلاع‌رسانی هنگام نزدیک شدن به زمان قضای نمازهای پنجگانه
    • قابلیت اطلاع‌رسانی مناسبت‌های هرروز در زمان دلخواه
    • قابلیت اطلاع‌رسانی و اعلان مانده به اذان
    • قابلیت پخش اذان با صدای مؤذن دلخواه خود

    برای دانلود برنامه روی این لینک کلیک کنید.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.