حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3656 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
آغاز دور جدید توزیع «سبد غذایی» در ماه رمضان + اقلام و مشمولان سبد
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت: 2:17
  • شناسه : 7742
    بازدید 7
    2

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد، اولین سبد غذایی سال ۹۷ در روزهای نخست ماه مبارک رمضان توزیع می‌شود. به گزارش ایسنا، علی ربیعی با بیان اینکه این سبد غذایی سیزدهمین سبد غذایی توزیع شده از سال ۹۲ تاکنون بوده است، گفت: در این دوره ۲۳۹ هزار نفر از دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی مناطق […]

    پ
    پ

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد، اولین سبد غذایی سال ۹۷ در روزهای نخست ماه مبارک رمضان توزیع می‌شود.

    به گزارش ایسنا، علی ربیعی با بیان اینکه این سبد غذایی سیزدهمین سبد غذایی توزیع شده از سال ۹۲ تاکنون بوده است، گفت: در این دوره ۲۳۹ هزار نفر از دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی مناطق محروم نیز مشمول دریافت این سبد غذایی شده‌اند.

    وی با بیان اینکه توزیع سبد غذایی در راستای سیاست‌های حمایتی دولت از اقشار محروم است، افزود: ارزش مادی این سبد غذایی برای یک خانواده کامل پنج نفره ۱۳۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است و شامل اقلامی نظیر گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ، برنج، حبوبات، رب گوجه فرنگی، ماکارونی، روغن مایع، لبنیات و… است که مشمولان می‌توانند به تناسب اعتبار تخصیص یافته در کارت یارانه سرپرست خانوار نسبت به دریافت سبد غذایی خود از هر نام تجاری مورد نظر اقدام کنند.

    به گفته وزیر تعاون، مشمولان این سبد غذایی شامل خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله مستمری‌بگیران و غیرمستمری‌بگیران کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی و سایر اقشار نیازمند شناسایی شده از جمله دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی مناطق محروم هستند.

    ربیعی با بیان اینکه مشمولان دریافت این سبد غذایی می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد از طریق سامانه در نظر گرفته شده برای این طرح که در اختیار مددکاران نهادهای حمایتی قرار دارد، از میزان سهمیه و صحت شماره کارت یارانه‌بگیری شارژ شده خود اطمینان حاصل کنند.

    وی در ادامه با اشاره به فروشگاه‌های طرف قرارداد این طرح نیز اظهار کرد: مشمولان می‌توانند سبد غذایی خود را از اتحادیه‌های فرهنگیان، رفاه، افق کوروش، تعاون روستایی، سپه، امکان، شهروند، تعاونی مصرف محلی و فروشگاه زنجیره‌ای هایپر دریافت کنند.

    وزیر تعاون با اشاره به تعداد افراد مشمول این سبد غذایی اظهار کرد: نزدیک به ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار خانواده تحت پوشش نهادهای حمایتی، ۲۳۹ هزار دانش‌آموز مدارس شبانه‌روزی مناطق محروم و افراد شناسایی شده‌ای که تحت پوشش نهادهای حمایتی نیستند؛ در مجموع نزدیک به ۱۰ میلیون نفر می‌توانند این سبد غذایی را دریافت کنند.

    وی با اشاره به اینکه وزارت رفاه دنبال کننده دو نوع توزیع سبد غذایی بین اقشار محروم است، توضیح داد: حمایت‌های غذایی نیز بین ۲۰۰۰ زن دارای سوء تغذیه، نوزادان دارای سوء تغذیه در ١٠٠٠ روز اول زندگیشان و توزیع یک وعده غذای گرم در مهدهای کودک مناطق روستایی و محروم به شکل مستمر انجام می‌شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.